به گزارش آذرباخیش ، در طی روزهای اخیر بحث چینش کابینه محور اصلی مباحث سیاسی و رسانه‌ای است و گمانه ‌زنی‌های زیادی از سوی افراد و جریان‌های سیاسی مختلف کشور درباره انتخاب وزرا شنیده می‌شود.

 

اما مهم تر از اینکه چه کسانی قرار است بر منصب وزارت بنشینند این ملاک‌ها و معیارهای انتخاب کابینه از سوی رئیس‌جمهور است که از اولویت برخوردار می‌باشد و باید رئیس‌جمهور و مشاوران ایشان علاوه بر ملاک‌ ها و معیارهای عمومی، یک سری شاخص‌ها را با توجه به شرایط خاص امروز کشور و مسائل و مشکلات این دوره مدنظر قرار دهند و بر آن مبنا به گزینش هیئت دولت دست بزنند.تا شرمنده خون شهدا نباشیم
درباره ویژگی‌های کابینه دولت دوازدهم با توجه به شرایط و مشکلات پیش روی کشور گفت: امروز با توجه به معضلات و مشکلاتی که کشور به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی دارد نیازمند کابینه‌ای هستیم که کارآمدی نظام را ارتقا دهد و به خوبی این مشکلات را برطرف کند.
دولت آینده باید سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی، اصل ۴۴ و آسیب‌های اجتماعی را در اولویت قرار دهد، دولت باید قادر به حل این مسائل و مشکلات باشد و لذا افرادی که قرار است در دولت حضور پیدا کنند علاوه بر اینکه باید از کارآمدی و تخصص کافی برخوردار باشند لازم است یک روحیه جهادی نیز در انها وجود داشته باشد.
منظور از روحیه جهادی نیز این است که خستگی‌ناپذیر باشند، قدرت ریسک و مقابله با بحران‌ها را داشته باشند، شجاعت و قدرت کافی برای انجام مسئولیت و گرفتن تصمیم‌های سخت داشته باشند و در شرایط بحرانی حالتی پیش نیاید که تسلیم خواسته‌های ابرقدرت‌ها شده و احساس ضعف و ناتوانی کنند.
این افراد باید برای ملت ایران یک شخصیت وجیه‌المله باشند که مردم وقتی آنها را در دولت می‌بینند ارزش‌های انقلاب اسلامی را در آن افراد متجلی ببینند. نباید فردی وزیر شود که ظاهرش وزیر جمهوری اسلامی است اما رفتار و کردارش لیبرالی، سکولاری و غیر انقلابی باشد.
امروز ضروری است که دولت به سمت یک دولت چابک حرکت کند زیرا حجم دولت سنگین و پرهزینه است و به این ترتیب نمی‌توان با سرعت مشکلات را برطرف کرد و به عبارتی کابینه دولت دوازدهم باید امانتدار آرایی باشند که به آنها رأی دادند.
اگر بنا باشد دولتی جناحی رفتار کند و تنها از تیم و اطرافیان خودش در انتخابات استفاده کند یعنی بخشی از جامعه را نادیده گرفته است، بزرگترین ضربه را به قدرت اجرایی دولت می‌زند. ما خواه ناخواه باید برای حل مشکلات مردم ید واحده باشیم تا وحدت و انسجام ملی به معنی واقعی کلمه و در عمل تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/