قسمت اول : لیگ برتر فوتبال خوی

لیگ برتر امسال در ۲ گروه ۶ و ۷ تیمی برگزار میشود.البته همچنان مشخص نیست که یکی از این گروهها چگونه بعد از اینکه ۳ هفته از برگزاری مسابقات میگذشت، ۷ تیمی شد.

 

در ابتدا قرار بود ۲ تیم نخست گروهها به دور بعد و مرحله پلی آف صعود کنند که آن هم بعد از اینکه چند هفته ای از برگزاری مسابقات میگذشت تغییر کرد و ظاهرا قرار بر این شده است که ۳ تیم نخست صعود به دور حذفی صعود کنند.همین تصمیم میتواند حساسیت مسابقات در مرحله گروهی را بسیار پایین آورده و مرحله پلی آف را تبدیل به دور جدیدی از لیگ کند، گویی که لیگ برتر د رمرحله دوم تازه شروع میشود.

 

از شگفتی های دیگر میتوانیم به ادغام تیم های لیگ برتری با دسته یکی اشاره کنیم که امسال صورت گرفته است.این مسئله نشانه نزول سطح و تعداد تیم های لیگ برتری میباشد که البته آن هم در سایه بی تدبیری همین مسئولین اتفاق افتاده است. درواقع با این ادغام میخواستند تعداد تیم ها بیشتر باشد غافل از اینکه سطح مسابقات پایین خواهد آمد و این ضربه بزرگی به فوتبال خوی وارد میکند.

 

ازطرفی دیگر با این تصمیم ظلم بزرگی به تیم هایی شد که سال گذشته با صرف هزینه و زمان توانسته بودند با زحمات فراوان مجوز حضور در لیگ امسال را کسب کنند اما در کمال ناباوری شاهد حضور همه تیم های دسته یکی بهمراه خودشان در لیگ برتر شدند و این یعنی آن همه هزینه و زحماتشان هیچ سودی نداشته.

 

برنامه مسابقات افتضاح است.یک تیم اگر خوش شانس باشد هر ۱۵ روز یک بار مسابقه خواهد داشت.این مسئله در وضعیتی که تقریبا هیچ تیمی فرصت و انگیزه تمرین ندارد باعث کاهش سطح مسابقات و افت کیفی تیم ها و بازیکنان شهرستان میشود و شاید یکی دیگر از شگفتی های لیگ همین مورد باشد زیرا در هیچ کجای جهان ما شاهد اینچنین برنامه ای نیستیم.البته تاثیر این نوع برنامه ریزی در عدم نتیجه گرفتن تیم های شهرستان در مسابقات استانی کاملا مشهود میباشد.

 

متاسفانه از تیم های پرسابقه شهرستان خبری نیست تیم هایی که زمانی شناسنامه فوتبال خوی بودند.طبیعتا پیشکسوتان هم از صحنه دور شده و تقریبا فوتبال ما از وجود این عزیزان خالی و از تجربیاتشان بی بهره مانده است.

 

خلاصه اینکه ظاهرا لیگ فوتبال خوی نوعی سرگرمی برای برخی از مسئولین خوی شده تا بتوانند بدین وسیله خود را مطرح و یا احیانا منافعی را از این طریق کسب کنند.

 

البته این وضعیت میتواند طبیعی بنظر بیاید اگر بدانید مسئول تمامی برنامه ها و مسائل هیئت فوتبال خوی فردی هست که نه تنها هیچ سابقه ای در فوتبال پرافتخار خوی بلکه حتی هیچ سمت رسمی نیز در هیئت فوتبال شهرستان خوی ندارد