به گزارش آذرباخیش ، روحانی در حال متقاعد کردن همه نیروها درجهت وحدت حول دولت خودش میباشد تا کسی او را در منجلاب برجام سراسر نقض شده تنها نگذارد. او می خواهد این اتحاد و همراهی را با مطرح کردن نام سپاه و حتی در پایان صحبت‌هایش نام رهبری ، بدست بیاورد تا در شرایط فعلی بدلیل مسئولیتش درقبال برجام ازطرف کسی مورد مواخذه قرار نگیرد.

 

تحریم و توهین به سپاه همیشه بوده است و قانون تحریم آن روزهای قبل به تصویب رسیده بود و حتی تاریخ اجرایش هم که در روزهای آینده میباشد از قبل مشخص بود اما امروز روحانی با بزرگ کردن نام سپاه در حال جذب منتقدان خودش برای همراهی در دوره جدید نقض صریح برجام میباشد.

 

او به فاصله گرفتن آمریکا از برجام اشاره نمیکند تا نقض برجام و محورهای اصلی صحبتهای ترامپ را به نوعی مسئله و مشکل آمریکا با سپاه نشان دهد.

 

این راهبرد علاوه بر ایجاد اتحاد برای همراهی با او علی الخصوص انقلابیون داخلی، حتی میتواند در آینده تحرکات منطقه ای یا نظامی دفاعی سپاه را مسئول فروپاشی برجام معرفی کند.

 

رسانه های اصلاحات نیز بیشتر دوست دارند به حواشی سخنرانی ترامپ ازجمله نام خلیج فارس بپردازند تا متن اصلی و تزلزل بوجود آمده ازطرف امریکا برای برجام را به حاشیه ببرند.

 

درهرصورت نیروهای انقلابی باید هوشیار باشند که برجام درحال بی اثر شدن و عملا دچار نقض روح و جسم میشود و اگر مطالبه جدی از دولت نشود حقوق ملت در سکوت کامل پایمال خواهد شد.

 

انتهای پیام/