به گزارش آذرباخیش ، تلگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که به گفته مدیر آن، پاول دوروف، در سراسر دنیا ۱۸۰ میلیون کاربر دارد و جالب اینجاست که در بین این ۱۸۰ میلیون کاربر، ۴۰ میلیون نفر را ایرانیان تشکیل می‌دهند و هر روز ۰٫۵ میلیون کاربر جدید به عضویت این شبکه اجتماعی درمی‌آیند.

 

 

مدیر تلگرام در مصاحبه‌ای از علت محبوبیت این شبکه اجتماعی در بین ایرانیان گفته است. به گفته او با وجود فیلتر بودن فیسبوک و توییتر تلگرام توانسته است به‌عنوان یک پیام‌رسان امن در بین ایرانیان جایگاه بسیار خوبی را بدست بیاورد و با دارا بودن ۵۰۰۰۰۰ کانال فارسی زبان، تقریباً ۴۰ درصد از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص دهد.

 

 

اما این شبکه اجتماعی در ایران با پستی‌ها و بلندی‌های زیادی روبه‌رو بوده است، از بحث انتقال سرورهای تلگرام به ایران و احتمال فیلتر شدن آن گرفته تا اعلام جرم دادستان تهران علیه این شبکه اجتماعی. دلیل این اعلام جرم ارائه خدمات به تروریست‌ها، انتشار محتوای پورنو گرافی و … اعلام شده بود. شاید همین مسئله باعث شده است که پاول دوروف به فکر ایجاد سیستم جستجویی بیافتد که با پیام‌ها و محتوای تروریستی در تلگرام مقابله کرده و آن‌ها را پاک کند. البته این طور به نظر می‌رسد تعداد فوق‌العاده زیاد کاربران ایرانی در حال استفاده از این پیام‌رسان مطمئناً مهم‌ترین دلیلی است که مدیر تلگرام را به فکر ایجاد این تغییر انداخته است.

 

 

دلایل محبوبیت تلگرام از زبان پاول دوروف

پاول دوروف، مدیر تلگرام از جمله دلایل دیگر محبوبیت تلگرام را عدم نیاز به داشتن شماره افراد اعلام کرد به این صورت که تنها با دانستن آی دی می‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد. دلایل دیگر به وجود اپلیکیشن تلگرام برای همه پلتفرم‌ها، امکان به اشتراک‌گذاری انواع اسناد از طریق تلگرام و رایگان بودن تمام این امکانات برمی گردد.

 

 

تلگرام فروخته نخواهد شد

با وجود محبوبیت تلگرام، شرکت‌های بسیاری به فکر خریداری این پیام‌رسان افتاده‌اند و قیمتی بین ۳ تا ۵ میلیارد دلار را پیشنهاد کرده‌اند اما پاول دوروف اعلام کرده است که حتی با مبلغ ۲۰ میلیارد دلار هم حاضر به فروش تلگرام نیست. وی از تلگرام به‌عنوان ضمانتی مادام‌العمر یاد کرده است.

 

 

انتهای پیام/