حجت الاسلام اکبر زاده مسئول بسیج طلاب و حوزه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان خوی در گفت و گو با خبرنگار آذرباخیش ، اظهار داشت : وحدت حوزه و دانشگاه باید هر سال قوی تر باشد و جوانان با تجربه و فرهیخته می توانند با وحدت و یک دلی مشکلات و آسیب های جامعه را حل کنند.

 

 

 

اکبرزاده گفت : شهید آیت الله دکتر محمد مفتح از جمله روحانیون روشنفکر و روشنگری بود که نقش مهمی در نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی ایفا نمود . ایشان ، همچنین قدم های موثری در راه ایجاد وحدت بین حوزه های علمیه و دانشگاه و دوقشر روحانی و دانشگاهی برداشت .  این روز ، به پاس تلاش های آن بزرگوار ، روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است .

 

 

 

مسئول حوزه علمیه امام خمینی (ره) خوی تصریح کرد : دانشجویان و طلبه ها همه یک هدف مشخص و مشترک دارند ؛ به تحقق رسیدن تلاش های علمی اثرگذار و انقلابی برای موفقیت ایران اسلامی است . در صورت نداشتن نگاه دینی و تربیتی در سطح دانشگاه ها و موسسات قطعا آسیبهای جبران ناپذیری به بار خواهد آمد .

 

 

وی عدم تعامل حوزه و دانشگاه را باعث بوجود آمدن عرفان های کاذب و از بین بردن معنویات در سطح جامعه دانست  و عواقب آن به بار آمدن دانشجویان ، مهندسان و پزشکان غیر متدین  و درنتیجه باعث بوجود آمدن جامعه ای سکولار خواهد شد .

 

 

اکبرزاده با اشاره به فعالیتهای چشمگیر آیت الله مفتح در زمان طاغوت اظهار داشت : درآن زمان هدف ایجاد رژیم پهلوی از دانشگاهها برای ترویج و ترغیب فرهنگ غربی و ترویج بی دینی در میان دانشجویان و جامعه بود که دکتر مفتح با سخنرانی‌های خود در شهرهای مختلف مواضع نهضت اسلامی  را احیا و چهره رژیم پهلوی را افشا کرد .

 

 

مسئول بسیج طلاب شهرستان خوی ، دانشگاه و حوزه را دو مرکز قوی فرهنگی و دانشجو و روحانی را دو مغز متفکر اجتماع‌ دانست و افزود : حرکت همگون و هماهنگ این دو نیروی فکری موجب رشد و تعالی امتی در جهت صلاح و صواب است . از این رو در گذشته سعی بر آن بود که با تبلیغات وسیع و روزافزون میان این دو قشر همگون فاصله انداخته ، حتی نوعی بیگانگی ، تضاد و درگیری به وجود آورند .

 

 

 

اکبرزاده  در رابطه با تعامل حوزه و دانشگاه در سطح شهرستان اظهار تاسف کرد که متاسفانه کارهای چشمگیری در این رابطه در خوی انجام نشده است لذا سعی در آن هستیم که با برگزاری جلسات و کارگروههای متعدد گامهای موثری در این رابطه داشته باشیم . وی افزایش طلاق در جامعه را یکی از عوامل نداشتن ارتباط بین حوزه و دانشگاه دانست که میتوان در سطح دانشگاهها با راه انداری اتاقهای فکر و مشاوره در خصوص ازدواج موفق و رابطه صحیح در بین دانشجویان انجام داد .

 

 

مسئول حوزه علمیه امام خمینی (ره) خوی یکی از کارهای خوب در این راستا تشکیل مجمع اساتید حوزه و دانشگاه بود که با هدف بررسی و رصد موضلات و حل مشکلات جامعه می پرداختند که انشاالله با برنامه ریزی های آینده سعی بر احیا و افزایش جلسات موثر آن خواهیم بود .

 

 

انتهای پیام /