به گزارش آذرباخیش ، نگارخانه خوی در سال ۱۳۹۱ با هدف ایجاد بسترهای توسعه فرهنگی و هنری و گسترش فضاهای فرهنگی و افزایش فعالیتهای چشمگیر در خوی افتتاح گردید و این درحالی است که با گذشت ۵ سال از افتتاح این نگارخانه در پارک ملت خوی تقریبا هیچ فعالیتی در راستای توسعه فرهنگی و هنری انجام نمیشود و فضای مربوطه که با هزینه ای قابل توجه ایجاد شده است بصورت راکد و بلااستفاده میباشد.

 

 

اما اکنون با توجه به اهمیت و آسیبها و تهدیدات فضای مجازی و با تاکیدات متعدد مقام معظم رهبری مبنی بر تولید محتوا و بر دست گرفتن این فضا و استفاده بهینه از فضای موجود، قسمتی از این نگارخانه جهت احداث مرکز فرهنگی هنری دیجیتال اختصاص داده شده است.

 

 

اهم فعالیتهای این مرکز به شرح زیر میباشد:

 

۱-کارگاه تخصصی تولید رسانه های دیجیتال: در این بخش با بهره‏‏ گیری از رایانه های پیشرفته به همراه نرم افزارهای پایه ارائه شده علاقه مندان می توانند پس از طی آموزش های لازم به تولید محتوای دیجیتال بپردازند.

۲-ابزارهای پیشرفته تولید رسانه های دیجیتال: در این بخش امکانات تخصصی تولید محتوای دیجیتال (علاوه بر رایانه) فراهم شده و در اختیار تولید کنندگان قرار خواهد گرفت.

۴-محتوای همراه: معرفی وارائه محتواهای دیجیتال مناسب برای تلفن همراه وانتشار آنها از طریق آنتن بلوتوث نصب شده در مرکز

۵-بخش آموزش: برگزاری دوره های مختلف آموزشی به صورت حقیقی و مجازی (از طریق سامانه آموزش مجازی)درحوزه¬های مرتبط با رسانه های دیجیتال در جهت توانمندسازی جوانان برای تولید محتوای فرهنگی

۶-برگزاری نمایشگاههای متعدد در راستای محصولات دیجیتال و فروش محصولات شبکه ملی فرهنگ می باشد.

۷-نرم افزارهای رایانه ای: محلی برای معرفی، عرضه و استفاده عمومی از نرم افزارهای رایانه ای دارای پروانه انتشار از مرکزتوسعه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال

۸-اینترنت پاک: معرفی و استفاده از پایگاههای اینترنتی برگزیده و مفید. در این بخش امکان دسترسی به پایگاه های تایید شده توسط مرکز توسعه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با توجه به رده¬های سنی و جنسی مخاطبان قابل استفاده خواهد بود.

۹-ازی های رایانه ای : محلی برای طراحی، معرفی، فروش و استفاده عمومی از بازی های رایانه ای دارای مجوز و مفید با اولویت بازی های رایانه ای تولید داخل کشور

۱۰-خدمات الکترونیک : ارائه خدمات الکترونیک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهالی فرهنگ و نیز سایر خدمات الکترونیک دستگاه¬های دولتی، در جهت فرهنگ سازی صحیح فن آوری اطلاعات در کشور

 

 

 

لازم بذکر است که دراین مجتمع هیچ گونه تغییر کاربری انجام نخواهد شد و لذا ففط قسمتی از این نگارخانه (بخشی از طبقه همکف) برای این امر اختصاص داده خواهد شد و میتوان گفت که فضای موجود در نگارخانه جهت فعالیتهای فرهنگی و هنری هنرمندان همچنان در خدمت شهروندان و متقضیان می باشد.

 

 

 

انتهای پیام/