به گزارش آذرباخیش،معاون دادستان کل کشور در مراسم گرامیداشت هشتمین سالگرد شهادت دادستان فقید شهرستان خوی که  با حضور مقامات عالی کشوری ، استانی و با حضور مردم مومن شهرستان  خوی درحسینیه شیخ نوایی این شهر برگزارشد  گفت: شهید حاج قلیزاده نمونه بارز اجرای حقوق بشر اسلامی بود.

 

 سعید عمرانی در این مراسم  شهید حاجی قلیزاده را نماد انسان عادل و قاضی نمونه در سنگر عدالت دانست و گفت:امروز قوه قضائیه با الگو گرفتن از سیره و روش شهیدانی چون حاجی قلیزاده و با یک حرکت نظاممند برای دستیابی به جایگاه والای عدالت در قضاوت در شان جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی در بخشی از سخنان خود بیان داشت: امروزه در بعضی کشورهای جهان شاهد هستیم مقامات قضایی با ساختمانهای آنچنانی  با قضاوتهایی دور از قوانین حتی کشورشان پشت درهای بسته به قضاوت می پردازند.جمهوری اسلامی خود قربات تروریسم در جهان هست و این انقلاب بر پایه همین خون شهدا  استوار می باشد که نشان دهنده عظمت راه شهداست .

 

 

معاون دادستان کل کشور  ادامه داد: وقتی یک حادثه تروریستی وقتی در یکی از کشورهای غربی اتفاق می افتد تمام آژیرهای خطر به صدا در میاید ولی در ایران اسلامی با وجود ۱۷ هزار شهید ترور چند ماه بعد امام خمینی (ره) فرمان هشت ماده ای را صادر می فرمایند این نشان دهنده  این است که این حکومت از مردم و برای مردم می باشد و شما این رویه را در اندیشه ای مقام معظم رهبری نیز می بینید .

 

 

وی بابیان اینکه شهید حاجی قلی زاده یکی از بندگان خاص خدواند بود که صاحب شهود بود هر روز خدواند را در محل کارش می دید اظهار داشت: شهدا زنده هستند و به همه امور ما آگاهی دارند و ماباید از این مجالس برای خودمون  عبرت آموزی کنیم و ببینم چطور امثال شهیدحاجی  قلی زاده ،شهدای حرم ،شهید حججی  و شهدای دیگر به این مقام رسیدند.

 

 

عمرانی ادامه داد: امروزه یکی از وظیفه های سنگین دستاه قضا را در این عصر زمان احیای راه شهدایی چون شهید حاج قلیزاده است یعنی در پشت درهای بسته قضاوت نکنیم خداوند را همیشه ناظر بر اعمال و کارهای خود بدانیم .

 

 

معاون دادستان کل کشور یکی دیگر از وظایف دستگاه قضایی که بارها مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره فرمودند احیای حقوق بشر اسلامی دانست و گفت :با توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب شهید حاج قلیزاده را میتوان نمونه ای بارز از احیاء و اجرای حقوق بشر اسلامی در ایران دانست .

 

 

در ادامه این برنامه مسئولین با حضور در مزار شهید حاج قلیزاده با عطر افشانی و غبار روبی مزار این شهید بزرگوار هشتمین سالگرد شهادت ایشان را گرامی داشتند.

 

 

انتهای پیام/