پایانه موقت مرز رازی خوی با حضور استاندار آذربایجان غربی، سفیر ایران در ترکیه ، فرماندار، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و سایر مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید .

 

به گزارش آذرباخیش ، محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در این مراسم با اشاره به وجود مشکلات متعدد در زمینه گمرک و پایانه های استان اظهار داشت: با هماهنگی های لازم با مسئولان کشوری پیگیر مسائل و مشکلات مرزهای استان هستیم و امیدواریم پایانه دائمی رازی خوی نیز در موعد مقرر به بهره برداری برسد .

 

استاندار آذربایجان غربی  با بیان اینکه دولت به دنبال فراهم نمودن بهترین امکانات برای مردم است افزود: با توجه به تردد بسیار بالای مسافر به کشور ترکیه از طریق مرزهای استان، وظیفه ما این است که شرایط را برای رفاه مسافرین و بهبود وضعیت معیشت مردم منطقه و مرز نشینان فراهم کنیم .

 

طاهریان فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه نیز در این مراسم ضمن اشاره به تردد بسیار بالای مسافر از مرز رازی خوی اظهار داشت: با زیرساخت های موجود مرزی، رسیدن به سقف تجاری ۳۰ میلیارد دلاری مورد توافق بین دو کشور ایران ترکیه ممکن نمی باشد و باید برای رسیدن به این هدف امکانات و زیرساخت های مرزی به روز شوند.

 

وی تصریح کرد : کمک به معیشت مردم از سیاست های مهم دولت می باشد و امیدواریم با فراهم نمودن زیرساخت های مرزی شاهد توسعه روابط بین دو کشور و رونق کسب و کار مردم منطقه باشیم.

 

عابدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم گویی به استاندار و سفیر ایران در ترکیه و همچنین سایر مهمانان ، از استاندار آذربایجان غربی به لحاظ پیگیری های مستمر وضعیت مرز رازی خوی تقدیر و تشکر ویژه نمود.

 

عابدی در ادامه با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید در راستای تامین رفاه و آسایش مردم اظهار داشت: تاسیسات و امکانات مرز رازی خوی باید در شأن مردم و نظام باشد.

 

وی افزود : مرز رازی خوی بعنوان ظرفیت بسیار ارزشمند برای شهرستان خوی می باشد و باید در جهت بهره مندی همه اقشار مختلف جامعه از آن و همچنین توسعه همه جانبه منطقه گام برداریم و امیدواریم در این زمینه و در راستای خدمت رسانی به مسافرین و مردم منطقه رضایت استاندار محترم را نیز جلب کنیم.

 

 

در ادامه سفر استاندار آذربایجان غربی به خوی از پل هوایی قطور و چندین روستا بازدید نمودند.

 

انتهای پیام/