خطیب نمازجمعه خوی در خطبه اول این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا با ایراد روایتی از امیرالمومنین نمازگزاران را به رعایت تقوی الهی دعوت نمودند.

به گزارش آذرباخیش ، حجت الاسلام شکوری در ادامه خطبه اول با پیگیری موضوع آثار گناهان از دیدگاه قرآن و روایات اظهار داشت: بر اساس مفاد برخی از روایات بعضی از گناهان مانع استجابت دعا می شوند و نیز در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشتند پاره ای از گناهان موجب خشکسالی و قطع باران می شوند.

مسئول مدارس علمیه خوی در ابتدای خطبه دوم با اشاره به ۸ اسفند روز امور تربتی و تربیت اسلامی گفت: روز هشتم اسفند به عنوان روز امور تربیتی و تربیت اسلامی نامگذاری شده است . ایشان در ادامه افزودند: تعلیم و تربیت ،اقامه قسط و عدالت ،آزادی انسانها ،نجات بشر از تاریکی های جهل و شرک ،بشارت و انذار ،اتمام حجت بر مردم ،برطرف ساختن اختلافات ،دعوت به حیات و زندگی انسانی جزء فلسفه بعثت پیامبران می باشند.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به مواضع مهم ولی امر مسلمین در اجتماع مردم تبریزافزودند: مقام معظم رهبری در بخشی از سخنان خود آفت های انقلاب را چنین برشمرد مهم ترین آفت انقلاب ارتجاع است به معنای:سست شدن،توقف کردن،بازگشت به اوضاع قبلی ،حرکت به سمت اشرافی گری،دل سپردن به مرفهین،تکیه و اعتماد به خارجی ها،انجام حرکات ضد انقلابی یعنی اشرافی گری مسئولان،امتیاز طلبی مسئولان،بی مبالاتی به بیت المال و بی توجهی به طبقه مستضعف.

 

خطیب در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین اولویت های کنونی جامعه اسلامی از دیدگاه رهبری اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی،ترجیح مدیریت جهادی بر دیوانسالاری،ترجیح متن مردم بر اهداف و منافع جناحی و غربی،اولویت خدمت رسانی به قشرهای ضعیف و مناطق محروم،ترجیح همکاری با همسایگان و کشورهای شرقی،اولویت دادن به اشتغال و تولید و فراهم سازی تمامی امکانات مورد نیاز در زمینه دفاعی از جمله اولویت های مورد نظر ولی امر مسلمین است که لازم است سران قوا و سایر مجموعه های اجرایی ،قضایی و قانون گذاری با عملی ساختن مطالبات رهبری پایبندی خود را به ولایت به اثبات برسانند.

 

انتهای پیام/