صبح امروز در مراسمی در پارک ملت خوی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،امام جمعه خوی و تنی چند از مسئولین شهری مجتمع دیجیتال خوی آغاز به کار نمود.

 

به گزارش آذرباخیش ، در آیین افتتاحیه ،حجت الاسلام کریمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با اشاره نمودن به معایب و مزایای فضاهای مجازی و سایبری عنوان نمودند: در عصری قرار داریم که سرعت بازنشر اطلاعات رو به افزایش می باشد ،و نفوذ اینترنت با شتاب بی سابقه ای رو به فزونی است و درجامعه کنونی ما بالای ۷۰ درصد از اینترنت استفاده می نمایند که فقط در شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام از هر ۱۰ نفر ۷ نفر عضوکانال های مختلف می باشند.

 

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان شدند:در اوایل انقلاب دستگاه های فرهنگی و صداسیما متولیان تولید محصولات فرهنگی بودند که امروزه با گسترش فضای مجازی و اینترنت مردم دیگر منتظر ارائه محصولات فرهنگی از این سازمان ها نیستند.

 

مدیرکل فرهنگ فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این نکته که مسئولین بیش از پیش فضای مجازی را رصد کنند ، خاطر نشان شدند : هر اتفاقی که در کشور واقع می شود حداقل در ۱۰ یا ۱۵ کانال خبری در اینترنت پوشش می شود و این نشانگر قدرت و نفوذ شبکه های اجتماعی در این برهه از زمان می باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تولیدات فضاهای مجازی که نشر پیدا می کنند عنوان تولیدی را دارا می باشند و هیچگونه بار معنایی اقتباسی نداشته و این امر نشانگر این نکته می باشد که مقوله اینترنت و فضای مجازی دارای ساختار معناگرایی است که برای تعامل با آن و استفاده هر چه مفیدتر از آن کمک تک تک همه دست اندرکاران را می طلب.چراکه مردم در این فضا منتظر دولت نمی باشند و خودشان اقدام به تولید محتوا و عرضه آن در این فضا می نمایند.

 

ایشان در انتها ضمن اشاره به مراکز دیجیتالی موجود درشهرهای شاهیندژ،تکاب ،بوکان و میاندوآب اظهار امیدواری نمودن این مرکز با تولیدات فاخر پویا نمایی و محتوایی مفید، بتواند در این مسیر موفق تر قدم برداشته و در سطح ملی افتخارات جدیدی را برای شهرستان خوی رقم بزند.

 

انتهای پیام/