به گزارش آذرباخیش ، دکتر کبیری از اتصال شهرستان خوی و چایپاره به کریدور غرب به جنوب خبر داد و گفت: این کریدور از بازرگان شروع شده و تا بندر امام خمینی(ره) درجنوب کشور و خلیج فارس امتداد پیدا کرده و کشورهای اروپایی را به بنادر خلیج فارس وصل می کند. همچنین با عملیاتی شدن این طرح عملا شهرستان خوی و چایپاره از طریق کریدور شماره۳(مسیر بازرگان- ماکو-قره ضیاءالدین- ایواوغلی-تبریز-زنجان-تهران-گرمسار-سمنان-سبزوار-مشهد)به شمال شرق کشور متصل می شود.

 

 

سید تقی کبیری افزود: سال گذشته(۱۳۹۵) ما متوجه شدیم در این کریدور بزرگراهی کشور مسیری بطول ۷۰ کیلومتر (مسیر ایواوغلی-خوی-سلماس) حذف شده و عملا شهرستان خوی و چایپاره بیش از گذشته در بن بست قرار گرفته است.

 

 

وی اظهار داشت: کریدور بزرگراهی غرب کشور از بازرگان تا بندر امام خمینی(ره) شامل مسیرهای ارومیه ـ میاندوآب، میاندوآب ـ کرمانشاه، سه راهی بیستون ـ هرسین ـ نورآباد، نورآباد ـ خرم آباد، کمربندی غرب اندیمشک و کمربندی جنوب و غرب اهواز می باشد که جزو پروژه های ملی بوده و خوشبختانه با پیگیری هایی که انجام گرفت، محور سلماس ـ خوی ـ ایواوغلی نیز در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ به این کریدور بطور رسمی وصل گردید.

 

 

نماینده مردم خوی و چایپاره افزود: ۱۸۰ کیلومتر از کریدور شماره ۱۰جنوب به غرب در حوزه آذربایجان غربی قرار دارد که قبلاً در نقشه این کریدور از محور سلماس ـ خوی ـ سه راهی ایواوغلی خبری نبود و اکنون با اضافه شدن این محور، طول کل کریدور ۱۴۸۰ کیلومتر است که ۸۳۰ کیلومتر آن در برنامه کاری دولت قرار دارد که با اضافه شدن ۷۰ کیلومتر در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ به ۹۰۰ کیلومتر افزایش یافت.

 

 

کبیری، تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور را از اولویت های اصلی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و افزود: اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی برای پیشبرد این پروژه در استان برنامه‌ریزی های لازم را انجام داده به طوری که ۲۵ کیلومتر این کریدور در جنوب استان افتتاح و ۲۰ کیلومتر آن زیر باز ترافیک رفته است.

 

 

نماینده شهرستان های خوی و چایپاره گفت: با توجه به بار ترافیکی محور سلماس ـ خوی ـ ایواوغلی و قره ضیاءالدین به سمت بازرگان، این بخش از کریدور دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

 

 

وی در ادامه به اهمیت مرز رازی شهرستان خوی در ارتباطات تجاری بین دو کشور ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: با توجه به پیگیری های به عمل آمده در سال گذشته؛ جاده خوی-قطور-رازی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ پروژه ملی اعلام گردید و با ردیف مستقل و بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی در حال مناقصه می باشد لذا اتصال شهرستان خوی و چایپاره به کریدور غرب و شرق، عملا این دو شهرستان از بن بست خارج شده و نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور ایفا خواهند کرد.

 

 

انتهای پیام/