به گزارش آذرباخیش ، حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی در خطبه اول نماز عید فطر با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا با اشاره به وجوب پرداخت زکات فطره اظهار داشت: اجمالا معلوم است که پرداختن زکات فطره در میان تمامی پیروان مذاهب اسلامی واجب شمرده شده است و مرحوم صاحب جواهر می فرماید پرداخت زکات فطره در میان مسلمانان اجماعی است و نصوص امامیه در وجوب فطره متواتر است .

 

وی در بخش دیگر از خطبه اول با اشاره به فواید پرداخت زکات فطره تمامیت و تکمیل روزه ماه رمضان ،پذیرش روزه و مانع زوال نعمت و رهایی از مرگ را از جمله فواید پرداخت زکات فطره برشمرد .

 

امام جمعه خوی در خطبه دوم با اشاره به فلسفه و حکمت عید بودن روز فطر اظهار داشت: از برخی روایات استفاده می شود که جوایز روزه داران ماه رمضان در روز فطر عطا می شود رسول خدا(ص) فرمود وقتی روز اول شوال وارد شد منادی ندا می دهد ای مؤمنان به سوی دریافت جوایز خود بشتابید.

 

حجت الاسلام شکوری با شاره به  روز فطر اظهار داشت:  از این جهت عید قرار داده شد تا روز گردهمایی مسلمانان باشد و در این روز گردهم آیند و برای خدا و او را بر منتی که بر آنها نهاده است به ستایش یاد کنند.

 

انتهای پیام/