به گزارش آذرباخیش ، رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی امروز در آیین اختصاص شش دستگاه آمبولانس به حوزه درمان این شهرستان گفت: سرعت حضور اورژانس این شهرستان در حوادث شهری و جاده ای به ترتیب چهار و پنج دقیقه بهتر از استاندارد کشوری است.

فاطمه مقدم تبریزی افزود: میانگین حضور فوریت های پزشکی بر بالین بیمار در تصادف های جاده ای این شهرستان ۱۰ دقیقه و در خدمات شهری ۶ دقیقه است در حالی که استاندارد کشوری این بخش به ترتیب ۱۵ و ۱۰ دقیقه برآورد می شود.

وی با بیان اینکه تعداد ماموریت های شهری فوریت های پزشکی خوی، ۷۲۰ مورد در ماه است که با استفاده از چهار پایگاه شهری انجام می شود بیان کرد: در این شهرستان ۱۰۰ مورد ماموریت جاده ای با استفاده از پنج پایگاه جاده ای در ماه صورت می گیرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی با قدردانی از توجه ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اختصاص ۶ ستگاه آمبولانس به شهرستان خوی گفت: رایزنی هایی انجام شده تا یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در اختیار این دانشکده گذاشته شود.

در این آیین چهار دستگاه آمبولانس پیشرفته در اختیار مرکز فوریت های پزشکی و ۲ دستگاه آمولانس نیز در اختیار بیمارستان های خوی قرار گرفت.

انتهای پیام/