به گزارش آذرباخیش به نقل از روزنامه آبشار در شعب یکی از بانک‌های شهرستان خوی، متصدی بانک آزادانه و بدون هیچ‌گونه ابایی از حساب‌های شخصی مشتری بانک مربوطه به‌صورت غیرقانونی و بدون اطلاع مشتری برداشت وجه انجام داده و از مبالغ مذکور در مقاصد شخصی استفاده کرده است.

 

شایان‌ ذکر است، پس از شکایت توسط یکی از مشتریان، اداره بازرسی بانک مشارالیه ، موضوع را بررسی و برداشت‌های غیرقانونی که در قانون لغات مشخصی به این دست از برداشت‌ها تعریف‌شده است را تائید نموده و پرونده فوق در دست بررسی است.

 

پیرو شکایت از مدیریت بانک استان به علت برداشت‌های غیرمجاز صورت گرفته ، بانک مربوطه کارمند و شرکای احتمالی وی را که در این دستبُرد به‌حساب مشتریان دست داشته‌اند را به شاکی (مشتری بانک) معرفی ننموده و پس از شکایت شاکی به دادسرای شهرستان خوی نام و مشخصات مجرم اصلی که کارمند شعبه بانک مربوطه می‌باشد ، آشکار شد.

 

در پاسخ کتبی بانک مربوطه به استعلام اداره آگاهی شهرستان خوی آمده است ، وجوه برداشت‌شده توسط کاربر شعبه طی سند انتقالی که فاقد مجوزهای لازم و ظهر نویسی توسط صاحب حساب (شاکی) بوده توسط کاربر شعبه برداشت و به‌حساب فرزند خویش واریز نموده است.

 

شاکی موضوع را به مدیریت کشوری بانک مربوطه انعکاس داده است تا به علت احتمال وقوع جرائم مشابه ، کارمند خاطی را تنبیه نمایند و جهت جلوگیری از جرائم این‌چنینی و دست‌درازی به حساب‌های بانکی اشخاص که عموماً از آگاهی کافی برخوردار نیستند تدابیر لازم اخذ شود و انتظار می‌رود برخورد متناسب با کارمند خاطی و شرکای احتمالی وی از سوی مدیریت بانک مربوطه در اسرع وقت به انجام رسد.

 

حال این سؤال در ذهن تداعی می‌شود ، آیا در عصر تکنولوژی ، واحدهای نظارتی در بانک مربوطه ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بازرسی کل کشور ، همچنان باید در انتظار شکایت مشتریان بانک از تخلفات صورت گرفته باشند تا هوشیار و بیدار شوند؟

 

و سؤال کلیدی اینکه ، آیا جرائمی همچون اختلاس و پول‌شویی و نظایر آن‌ها ، نشاءت گرفته از خلأهای نظارتی حاصل نمی‌شود؟

 

 

انتهای پیام/