به گزارش آذرباخیش ، همانطور که میدانیم کتاب از گذشته ای دور یکی از ابزارهای مهم آموزشی مورد توجه بسزایی بوده است به طوری که آثار علمی و فرهنگی مکتوب که ماحصل تفکر و تجربه های اهل اندیشه و معرفت است که به این طریق در دسترس همگان قرار میگیرد و قطعا تاثیرات مطلوب آثار مکتوب بهتر از رسانه های عمومی وابسته به اینترنت می باشد.

 

لازم به توضیح است که طی دو دهه اخیر در ایران میزان تولید و نشر آثار فاخر روند رو به افزایشی داشته است اما با این وجود سرانه مطالعه غیر درسی ایرانیان نسبت به کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه بسیار کمتر است به طوری که میانگین مطالعه در کشور ۲دقیقه الی ۱۸دقیقه می باشد.

 

در بررسی بعمل آمده مشخص شد از نظر آسیب شناسان عواملی همچون مسائل فرهنگی،وضعیت نامناسب کتابخانه های عمومی در کشور،گرانی کتاب،ممیزی و اعمال سانسور شدید در آثار فرهنگی و انحصار تبلیغات در دست عده ای قلیل مهمترین شاخصه های کاهش مطالعه و کتابخوانی در ایران است.

 

بهتر است مسولین محترم با جدی گرفتن این موضوع مهم با فرهنگ سازی و رفع موانع کتاب خوانی و مطالعه آزاد برنامه ریزی اساسی برای رفع این معزل انجام دهند تا دیگر شاهد کمرنگ بودن حضور مردم در نمایشگاههای کتاب کشور و همچنین در شهرستان خوی نباشیم.

 

انتهای پیام/