به گزارش آذرباخیش ، از دیرباز تخمه آفتابگردان بعنوان یکی از سوغاتی های شهرستان خوی و از مهمترین تولیدات صنعت کشاورزی و قطب اقتصادی در این شهرستان به شمار می رود به طوری که بزرگترین بازار بورس تخمه آفتابگردان در کشور را نیز دارا می باشد.

 

اما به گفته کشاورزان چند سالی است این بازار با واردات بی رویه تخمه آجیلی از چین و دیگر کشورها دستخوش رکود و ضررهای کمرشکن برای کشاورزان شده است به طوری که اگر نگاه ویژه مسولان به جهت احیای این بازار نباشند این صنعت رو به تعطیلی خواهد رفت.

 

به نقل از تولید و عرضه کنندگان تخمه های آفتابگردان خوی باید واردات تخمه متوقف شود و صنعت عرضه این محصول با نوآوریهای عرضه وارد بازار شود.

 

بنابراین برگزاری جشنواره آفتابگردان به جهت معرفی ظرفیت انواع تخمه های کاشت شده در شهرستان یکی از راههای موثر در احیای این بازار در خوی و گوشزد به مسولان جهت رفع مشکلات پیش روی این صنعت مهم می باشد.

 

گفتنی است به جهت غنی سازی و ایجاد فضای شاد در این جشنواره اجرای مراسم های فرهنگی ،هنری،صنایع دستی سنتی با حضور هنرمندان بومی و گروههای موسیقی همراه خواهد بود و امیداست با استقبال شهروندان و هموطنان از دیگر استانها و شهرستانها نگاه ویژه ی مسولان به این صنعت را بخود جلب کند.

 

 

انتهای پیام/