به گزارش آذرباخیش ، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات وفن آوری اطلاعات در جلسه شورای اداری شهرستان خوی با اشاره به اهمیت توسعه شاخصه های Ict اذعان کرد: فناوری اطلاعات امروز محدود به استفاده از ظرفیتهای رسانه ای نیست بلکه ابزاری برای رسیدن به اهداف در جهت بهره وری بیشتر از منابع دنیا می باشد.

 

وی افزود: با استفاده از فن آوری اطلاعات که ساختار دنیا را توانسته دگرگون کند بعنوان مثال در یک بعد آن می توان در زمینه اصلاح و صرفه جویی در مصرف آب خصوصا آبیاری در کشاورزی و تبدیل آن به آبیاری هوشمند با استفاده از فن آوری نوین اشاره کرد و باید گفت در حال حاضر که با مشکل خشکسالی مواجه هستیم می توان از منابع آبی کشور بصورت هوشمند استفاده کرد.

 

آذری جهرمی مشکل عدم توسعه استان در زمینه ی فناوری را کم بودن سطح سواد عنوان و اظهار داشت: استان آذربایجان غربی و من جمله شهرستان خوی داری تمدنی قوی و باظرفیتهای بسیار برای پیشرفت همه جانبه می باشد اما متاسفانه به دلیل کم بودن سطح سواد خصوصا در روستاها نتوانسته است از این ظرفیتها به سمت رشد و توسعه استفاده کند.بنابراین وزارت ارتباطات و فناوری آمادگی خود را در راستای توسعه ی شاخصه های Ict با برنامه ریزی های صورت گرفته و افزایش سطح سواد در زمینه ی فناوری و فضای مجازی مردم استان اعلام و قول همکاری می دهد.

 

وزیر ارتباطات با بیان حل مشکل ارتباطی در استان اظهار امیدواری کرد: ۲۰۰ کیلومتر از استان دارای مشکل ارتباطی هستند که در آینده ای نزدیک دارای ارتباط پایدار می شوند و همچنین امیدواریم در شاخصه های فناوری اطلاعات نیز شاهد رشد چشمگیری باشیم.

 

لازم به ذکر است در ابتدای جلسه شورای اداری که در فرمانداری شهرستان خوی برگزا شد استاندار آ.غربی، نماینده ، امام جمعه و فرماندار این شهرستان گزارشی از ظرفیتها و مشکلات موجود را ارائه کردند.

 

وزیر فناوری اطلاعات در بدو ورود به شهرستان خوی با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام نمود و همچنین از آرامگاه شمس تبریزی نیز دیدن نمود.

 

انتهای پیام