به گزارش پایگاه تحلیلی آذرباخیش ؛ امام جمعه شهرستان خوی در خطبه های نماز جمعه امروز با تاکیدبه آثار زیانبار زمینه سازی اسراف بر اعمال زشت گفت: اسراف گری عامل تباهی و فساد در زمین و ناامیدی انسان از رحمت الهی را زمینه سازی می کند.بنابراین هم مسولین و هم مردم باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از امر اسراف انجام دهند.

 

 

وی انواع اسراف از منظر قرآن را برشمرد و افزود : اسراف در قرآن به معنی تجاوز از حد در هر کاری که انسان آنرا انجام می دهد می باشد و هرنوعی از آن در هر زمینه ای عامل محرومیت از محبت خدا می باشد.

 

 

وی در بخش دیگری از خطبه ها به رسوایی آمریکا در تحریم اقتصادی ایران پرداخت و تشریح کرد: به دنبال خروج آمریکا از برجام و تهدید به تحریم ایران مدتی بود با بهره گیری از تمامی امکانات رسانه ای یک جوّ روانی علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته بود .

 

لکن تا ۱۳ آبان که روز اعلان رسمی تحریمها توسط ترامپ بود کـار آمـریـکـا بـه رسـوایی کـشـید و شـکـست او قـطـعـی شـد.

 

 

حجت الاسلام شکوری مصادیق شکست آمریکا را برشمرد و اظهار داشت : مهمترین عاملی که آمریکا را به عقب نشینی وادار کرده است حضور گسترده مردم در همایش بین المللی اربعین و راهپیمایی روز ۱۳ آبان بود که با انعکاس خبری در رسانه های جهانی برای آمریکا رسوایی را به ارمغان داشت.

 

 

خطیب نماز جمعه شهرستان خوی با اشاره به افول قدرت آمریکا تصریح کرد:‌ اقتدار آمریکا در دنیا رو به افول و زوال است و همه ی اقشار و جریانهای سیاسی موظفیم مواضع ولی امر مسلمین در این امر را پیروی کرده و در یک نگاه وسیع تر قدرت و اقتدار و همینه آمریکا را که در دنیا رو به افول و زوال است بایدمورد تجزیه و تحلیل سیاست مداران و تحلیلگران داخلی و بین المللی قرار بگیرد.

 

 

انتهای پیام/