به گزارش پایگاه تحلیلی آذرباخیش ؛ دکتر حسن روحانی رئیس جمهور دولت تدبیر و امید در ابتدای ورود به شهرستان خوی طی مصاحبه خبری در فرودگاه اهداف این سفر را تشریح کرد و اظهار داشت : در این سفر طرحهایی که در سفر گذشته مورد تصویب قرار گرفته بررسی و اگر هم طرحی باقی مانده باشد مطرح خواهد شد و همچنین طرحها و پروژهای پیشنهاد شده در شورای اداری تصویب خواهد شد و نیز افتتاح پروژهایی که تکمیل شده اند مدنظر می باشد.

 

 

وی بعد از مراسم استقبال که با حضور استانداری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه، نماینده مردم شهرستانهای خوی و چایپاره و دیگر مسولین شهری برگزار شد به جهت دیدار مردمی در ورزشگاه شهید چمران حضور یافت.

 

 

مهمترین سخنان ریاست جمهوری در این دیدار اشاره به شکستهای دشمنان بود که اظهار داشت : دشمنان در سایه شکستهای پی در پی در منطقه به فکر انتقام گیری از مملکت ایران هستند و ناراحت و عصبانی از اینکه نگذاشتیم داعش بر منطقه مسلط شود و اشتباه دشمنان نیز این است که ایستادگی تمام مردم منطقه را نمی بینند.

 

 

رئیس جمهور همچنین با صدور پیامی به مسلمانان و دشمنان گفت : ایران اسلامی همواره یاور برادران مسلمان خود من جمله در عراق،یمن،سوریه و افغانستان و آنهایی که در سر اسر دنیای اسلام به فکر ایستادگی ،ایمان، اسلام واستقلال خود هستند می باشد و هر زمان بخواهند ما در کنار آنها خواهیم بود.

 

 

دکتر روحانی افزود : مردم ایران نشان داده اند که دشمنان نمی توانند با فشار و ایجاد مشکلات آنها را از اهدافشان باز دارند و تنها راه تقبل دوری از ظلم و احترام به آرمانهای ملت ایران می باشد.

 

 

لازم به ذکر است بعد از اتمام سخنرانی دکتر روحانی بیمارستان امام خمینی (ره) در شهرستان خوی را افتتاح و همزمان نیز رحمانی فضلی وزیر کشور مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس،سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در آئین کلنگ زنی طرح ساماندهی آرامگاه شمس تبریزی حضور یافتند.

 

 

گفتنی است پروژه آزادسازی ۶۲۰۰ متر مربع از پیرامون مقبره شمس تبریزی خوی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال طی پنج سال گذشته و تصویب ۱۰ میلیارد ریال از محل منابع استانی در سال ۹۵ جهت آزادسازی دو پلاک باقی مانده ظهر امروز کلنگ زنی شد.

 

 

انتهای پیام/