به گزارش آذرباخیش ، چقدر لحظات زیبایی را می شود در تاریخ زندگی بشر به نظاره نشست ، چقدر می تواند یک اقدام سالهای سال اثراتش را حفظ کرده و چشم هزاران نفر را با نگاهی تحسین آمیز برانگیزد و عاشقانه ها را در این وادی برای نسل های بعدی بسراید.آری می شود در زمانی از تاریخ ایران اسلامی بدون شرکت در جنگ و کارزاری مشق عشق و ایثارگری کرد و در دفاتر دیکته و انشاء بچه هایمان واژه های ایثارگر و اهدای عضو را تصحیح ، تمرین و مکتوب نمود.

 

آری در جمع موسسه سفیران اهدای عضو شمس ، امروز خیلی ها هستند و شماری غایب .اما می شود از حضور حاضران درجلسه کسانی را جستجو نمود که با عضوی از بدنشان حاضر مراسم و غایب دیده های امثال ما هستند.

 

درس فرهنگ اهدای عضو را باید از جوانمردی آموخت که از کنار سد ارس با نیتی خالصانه همراه دخترکی زیبا جستجو و آموخت.مردی که در مکتب حسینی آموختنی ها را آموخته که این چنین اعضای بچه ی ۳ ساله اش را در دستان لرزان و اراده ی آهنین می گیرد به امید نجات جانی که در دستان پدری دیگر به سوی مرگ می روند.

 

امروز چشمان ما در این ضیافت الهی تر شد نه تنها من بلکه کلیه حاضرین در این امتحان الهی سنجیده شده اند و خوش بحال فرماندار خوی که با فتخار و با صدایی رسا این جمله را بیان نمود که خانواده عابدی از امروز در جمع سفیران اهدای عضو شمس هستند و با افتخار و چشمانی از شوق اعلام کردند من نیز می خواهم هماهنند دیگر اعضای اهدا کننده در جمع شما ایثارگران باشم.

 

می شود در چهره یکان یکان حضار و مسئولین متوجه شد که این گروه فداکار شمس چرا در حاشیه مانده اند و تریبونی پیش از این نداشته اند.امید آن می رود این مراسم فتح بابی برای شناسایی و نهادینه کردن فرهنگ اهدا عضو در خوی شود .

 

به همت موسسه سفیران اهدای عضو شمس اولین همایش تجلیل  از ایثارگران اهدای عضو در تالار باشکوه ارتش شهرستان خوی برگزار و فرماندار خوی در سخنانی با اشاره به نقش و اهمیت فرهنگ اهدای عضو به بیان نکاتی پیرامون موضوع پرداختند.

 

عابدی با اشاره به فرهنگ ایثارگری این قشر ، از افرادی که داوطلبانه و با نیتی خالصانه در این راه قدم برمی دارند تشکر و اظهار امیدواری کرد:

 

برگزاری چنین مراسم و همایش هایی فتح بابی برای برگزاری همایش های سراسری و کشوری باشد و با صمیم دل از دست اندر کاران برگزاری مراسم نهایت سپاس را داشته و تاکید نمود: این همایش می تواند در سطح ملی برگزار شده و شاهد افراد و شخصیت های مهمی در خلال برگزاری آن باشیم و بتوانیم بیان نمائیم که خوی شهر دارالمومنین و شهر ایثارگران اهدای عضو می باشد.

 

وی یکی از بزرگترین و مهم ترین دستاوردهای برگزاری این همایش را الگو و درس گرفتن از ایثار ماندگار خانواده های اهدا کننده عضو عنوان کرد که با اهدا کردن اعضای بدن پدر، مادر، همسر و فرزند خویش زندگی دوباره به بیماران نیازمند عضو هدیه داده اند.

 

مدیر عامل موسسه سفیران اهدای عضو شمس نیز با بیان اینکه این موسسه از سال ۹۵ با شعار ترویج فرهنگ اهدای عضو تاسیس شده است از حمایت های فرماندار و شهردار خوی تشکر و خاطر نشان شد: امیدواریم با حمایت های پزشکان ، بیمارستان ها ، داروخانه ها بتوانیم از آلام بیماران نیازمند پیوند اعضا و همچنین دیالیزی بکاهیم و از مسئولین شهری و بویژه شهرداری خوی تقاضا داریم نسبت به نام گذاری کوچه و معابر به نام ایثارگران اهدا عضو و نیز تخصیص قطعه ای به همین نام در بهشت رضوان خوی باشیم.

 

در ادامه مراسم دکتر افشانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان طی سخنانی به نقش و اهمیت اهدا عضو و همچنین تشریح پزشکی این اتفاق پرداختند و در خاتمه مراسم از خانواده های اهدا کننده ها اعضا با اهداء تندیس و لوحی تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/