مهندس حلمی مدیریت توزیع برق شهرستان خوی در گفتگوی خبری با آذرباخیش به اهمیت نقش برق در رفع نیازهای روزمره بشری گفت:در عصر تکنولوژی ،برق یکی از مهمترین نیازهای روزمره زندگی بشریت است که در نبود آن چرخ رفع نیازهای وابسته به انرژی برق متوقف می شود.

 

حلمی افزود: با توجه به افزایش طبیعی دما در فصل تابستان و افزایش مصرف برق شاهد افت ولتاژ برق در سراسر کشور بودیم که شهرستان خوی نیز نصیب خود را از آن می برد.

 

مهندس حلمی با بیان اینکه میزان تولید برق کشور ۵۱۹۹۹ مگاوات است تشریح کرد:باتوجه به خشکسالی و وابسته بودن صنعت تولید برق کشور به چرخه ی توربین های آبی متوسط تولید برق سالانه کشور ۵۱۹۹۹می باشدکه با افزایش دما مصرف روزانه برق کشور حوالی ۵۸ هزار مگاوات در تیرماه سال جاری شد که به مرز قرمز و هشدار رسیده است و اگر جدی گرفته نشده و صرفه جویی نشود مطمئنا شبکه سراسری توزیع برق کشور از مدار خارج و دراین صورت حداقل سه روز خاموشی سراسری خواهیم داشت.

 

مدیریت توزیع برق خوی به همشهریان اطمینان خاطر داد که برق کشور به هیچ کشوری فروخته نمی شود افزود:با برنامه ریزیی که دولت برای خاموشی منطقه ای برق به جهت صرفه جویی و جلوگیری از خاموشی سراسری انجام داد افراد سودجو به دنبال شایعه پراکنی و ایجاد تشویش اذهان عمومی هستند که قطعا این شایعه تکذیب میشود و اعلام میدارم که برق کشور در حال حاضر به هیچ کشوری فروخته نمی شود.

 

حلمی تنها راه عبور از مرحله ی بحران افت ولتاژ برق را اتحاد ملی عنوان و خاطرنشان کرد:عوامل وزارت نیرو در کشور،استان و شهرستانها با تلاشهای شبانه روزی در حال مدیریت مشکلات هستند و از هموطنان و همشهریان عزیز می خواهم که کشور را مثل همیشه در جهت عبور از بحران یاری رسانند و این امر به جز اتحاد ملی و همدلی ممکن نخواهد بود. بنابراین همه باهم صرفه جویی در مصرف برق را جدی بگیریم و در کنار مسولین برای رفع این مشکل مهم بمانیم.

 

انتهای پیام/