به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است. نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی هم با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو  صورت می‌پذیرد.

مطابق این طرح؛ خروج افراد غیرساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می‌گردد. این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و از کنار گذرها عبور خواهند نمود.

روز گذشته یک راننده غیر ساکن در استان به دلیل ورود به شهر خوی توسط توسط پلیس راهور اعمال قانون شد. اما این راننده از این مسئله ناراحت و اقدام به تخریب ماشین پلیس راهور کرده بود.

در این خصوص سرهنگ پاشایی فرمانده انتظامی خوی به ایسنا گفت: تخریب خودروی پلیس راهور انتظامی شهرستان خوی توسط یک راننده غیر بومی انجام شده است و این مسئله زمانی روی داده که پلیس در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در شهرستان خوی یک دستگاه خودر با پلاک یکی از استانهای کشور را متوقف و اعمال قانون کرده است.

پاشای ادامه داد: پلیس راهور شهرستان حسب وظیفه قانونی به یک واعمال قانون را داده ولی متاسفانه راننده خودروی غیر بومی در مقابل اعمال قانون اقدام به تخریب خودروی پلیس راهور کرده است.

او اظهار کرد: در نهایت راننده خودروی مذکور دستگیر و بعد از تشکیل پرونده تحویل مقامات محترم قضایی شد.

انتهای پیام/