حسین عباسی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی آذرباخیش اظهار داشت : هفتم مهر ماه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم کشور به عنوان روز بزرگداشت شمس تبریزی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه؛ همه ساله مصادف با این روز همایش باشکوه بین المللی با حضور میهمانان خارجی و داخلی برگزار میشد، افزود : متاسفانه باتوجه به شرایط خاص سال جاری و شیوع ویروس منحوس کرونا، و وجود محدودیت های بهداشتی ، امکان برگزاری به آن شکوه و عظمتِ سال‌های گذشته مقدور نخواهد بود.

عباسی ادامه داد : علیرغم وجود این محدودیت ها برای برگزاری آیین بزرگداشت این سرمایه عظیمِ فرهنگی که نه تنها متعلق به شهرستان خوی، بلکه متعلق به کشور عزیزمان و متعلق به جهان اسلام است، لذا ششمین همایش علمی بین المللی شمس و مولانا ان شاء الله از امروز در شهرستان خوی برگزار می‌شود.

رئیس هیات مدیره تولیت شمس تبریزی تصریح کرد : برگزاری این همایش علمی عمدتاً به شکل مجازی بوده و با حضور ۱۵ نفر از اساتید برتر از شمس پژوهان و مولوی شناسانِ برجسته داخلی و خارجی، هم از میهن عزیزمان ایران و هم از کشورهای ترکیه، بنگلادش و فرانسه بصورت مجازی تحقیقات و مطالعات علمی خودشان را در وصف این عارف نامیِ کشور به اشتراک خواهند گذاشت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی از برگزاری مراسم نمادین ششمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در ساعت ۱۶:۳۰ امروز “هفتم مهرماه” خبرداد و گفت : این مراسم با رعایت کامل و دقیق پروتکل های بهداشتی و با حضور تعداد محدودی از مهمانان عزیز برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از از سخنان خود اظهار داشت : تا این لحظه تعداد ۵۶ مقاله علمی به دبیرخانه همایش های بین المللی شمس و مولانا ارسال شده است که از این تعداد ۳۵ مقاله توسط داوران همایش مورد پذیر قرار گرفته که ان شاء الله بصورت کتابچه ای تحت عنوان مجموعه مقالات همایش ها، چاپ و منتشر خواهند شد و تمامی این ۳۵ مقاله نیز در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام قابل رویت خواهند بود.

انتهای پیام/