حسین عباسی در گفت و گو با آذرباخیش اظهار داشت: آذربایجان‌غربی منحصر به‌ فرد ترین استان ایران است، به‌طوری‌که حدود ۱۶ درصد از مرزهای خشکی ایران با کشورهای همسایه را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تسهیل روابط با کشورهای همجوار منتج به رشد تبادلات اقتصادی در بخش های کشاورزی ، صنعت و معدن ، گردشگری و سایر بخش های مختلف خواهد شد.

فرماندار خوی اظهار داشت: ایجاد منطقه آزاد تجاری و بازار مشترک در خوی با استفاده از ظرفیت مرز رازی و وجود آرامگاه شمس تبریزی می تواند با روابط دیپلماتیک قوی و همکاری‌های لازم با کشور ترکیه شاهد افزایش ریل توسعه در بخش های مختلف شهرستان باشیم و این اقدامات جز در سایه تعامل با دولت و شهرهای مرزی کشورهای همسایه صورت نخواهد گرفت.

عباسی با اشاره به پتانسیل‌های ارزشمند و متنوع در عرصه های مختلف اقتصادی، تجاری، منابع طبیعی و گردشگری آذربایجان غربی اظهارداشت: با وجود چنین پتانسیل‌های، شاخصهای مختلف اقتصادی استان در شرایط نامطلوبی قرار داشته و فاصله معناداری با متوسط شاخصهای کشوری دارد.

این مقام مسول تصریح کرد: ضرورت دارد تا دلایل توسعه نیافتگی استان مورد بررسی قرار گرفته و برای حل آنها چاره ای اندیشیده شود.

وی در پایان با تاکید بر افزایش و تحکیم روابط دیپلماسی با کشورهای همجوار گفت: باید موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی و کارآفرینی کشور رفع شود تا با روابط خوب و تجاری شاهد افزایش شاخص های اقتصادی در خوی و استان باشیم.

انتهای پیام/