به گزارش آذرباخیش ذبیح‌الله کاظمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بررسی مستمر وضعیت شهرهای خوی و فیرورق و همچنین روستاهای زلزله‌زده شهرستان افزود: تعداد چادرهای موجود سطح این شهر و برخی روستاها به ۱۰۰ مورد هم نمی‌رسد البته بسیاری از آنها فقط برای مراقبت از منزل در دست‌ساخت بر پا است.

وی از راه‌اندازی ۱۱۲ کمپ و اختصاص ۴۷ هزار چادر به زلزله‌زدگان هشتم بهمن سال گذشته این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: بعد از ۴۰ روز به‌صورت مستمر این کمپ‌ها جمع‌آوری‌شده و فقط تعداد اندکی چادر هنوز دایر است.

کاظمی با بیان اینکه تسهیلات اعطا شده به زلزله‌زدگان در این شهرستان برای بازسازی، بلاعوض و کمک ودیعه اجاره مسکن در کشور بی‌نظیر بوده است، ادامه داد: تا ۱۱۰ میلیون تومان به خانوارها در این شهرستان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این کمک‌ها، با اقداماتی که انجام شده، میل‌گرد، سیمان و ماسه رایگان نیز در اختیار واحدهای احداثی قرار می‌گیرد.

کاظمی یادآور شد: همچنین در صورت رسیدن کارهای ساختمانی به مرحله موردنظر، کاشی و سرامیک، درب و پنجره و ایزوگام رایگان نیز به میزان سهمیه در نظر گرفته شده، به مالکان واحدها داده می‌شود.

فرماندار خوی گفت: در حوزه ساخت‌وساز هم برای اولین‌بار ۵۰ میلیون تومان ودیعه مسکن برای واحدهای تخریب شده و تعمیری‌های نوع الف و حتی مستأجرانی که خانه آنها تعمیری نوع الف بود، در نظر گرفته و پرداخت شد.

وی تأکید کرد: با تلاش بنیاد مسکن و دیگر نهادها اکنون در تعدادی از روستاهای زلزله‌زده، بسیاری از واحدهای مسکونی در دست‌ساخت به مرحله سقف رسیده‌اند.

کاظمی با تأکید بر اینکه البته هنوز مشکلاتی در منطقه وجود دارد، افزود: بانک‌ها پرداخت وام بازسازی را شروع کرده و دراین‌خصوص به‌صورت مستمر از بانک پیگیری می‌کنیم.

انتهای خبر/