به گزارش پایگاه تحلیلی خبری  آذرباخیش ، شروع به کار دوباره دخانیات خوی و خروج کارگران از بیکاری، یکی از دغدغه های اصلی نماینده شهرستان های خوی و چایپاره می باشد که در این راستا، مرداد ماه سال جاری مدیر عامل دخانیات کشور در خوی حضور یافت و با ورود ایشان، واحد تولید سیگارت شرکت دخانیات خوی پس از چهار ماه تعطیلی به چرخه تولید بازگشت. اما این فعالیت چندان دوام نیافت و بار دیگر چراغ های این مجتمع به خاموشی گرائید.

 

ظاهراً ورود بخش خصوصی، تنها راه نجات این کارخانه می باشد که دکتر کبیری پس از ماه ها تلاش توانست یکی از صادرکنندگان بخش خصوصی کشور را مجاب نماید تا بخشی از چرخه صادرات خود را با استفاده از امکانات و نیروهای کاری مجرب دخانیات خوی انجام دهد و این پیگیری ها امروز به نتیجه رسید و با ورود چندین تن محموله برگ توتون، شور و شوق دوباره به شرکت عظیم دخانیات خوی بازگشت!

 

اکنون کارگران دخانیات خوی به عمل آوری توتون (ترشینگ دستی) مشغول هستند که طی آن، پهنه برگ از دمار جدا و به عبارت بهتر، دمار کشی شده و پهنه برگ به قطعات کوچکی که جهت ساخت سیگارت مناسب هستند، تبدیل می شود.

 

در این رابطه مدیر دخانیات آذربایجان غربی گفت: مشکل سرمایه دخانیات کشور حل شده و ورود مواد اولیه به دخانیات خوی ادامه خواهد داشت و در آینده نزدیک، بخش تولید سیگارت این مجموعه نیز به چرخه تولید باز خواهد گشت.

 

انتهای پیام/