به گزارش آذرباخیش فرماندار خوی در جلسه شورای هماهنگی، پیشگیری و مبارزه با کرونا شهرستان خوی با ابراز ناراحتی از روند بیماری کرونا در این شهرستان گفت : کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و عادی انگاری این بیماری منجر به افزایش بستری های کرونایی شده است.

حسین عباسی افزود : نوع جهش یافته جدید بیماری کرونا باعث آسیب پذیری گروههای سنی شده است و این سرعت انتقال بیماری را نیز افزایش داده است.

فرماندار خوی تصریح کرد : کم کاری دستگاههای اداری و دولتی در عمل به وظایف خود به هیچ عنوان قابل قبول نمی باشد و باید از تمام ظرفیت و توان خود برای مدیریت بیماری کرونا بکار بگیریم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیر در این جلسه به افزایش بستری های کرونایی اشاره کرد و گفت : روزانه بطور متوسط ۷۰ بیمار مثبت کرونایی در این شهرستان شناسایی می شود که تعداد بستریهای این شهرستان را به ۲۷۵ مورد در روز رسانده است.

فاطمه مقدم تبریزی سرعت واکسیناسیون عمومی در این شهرستان را خوب ارزیابی کرد و  افزود : در طرح واکسیناسیون ملی در این شهرستان ۵۶ هزار دوز واکسن کرونا به بیش از ۱۸ درصد گروههای سنی بالا ۱۸ سال تزریق شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی از برپایی درمانگاه سرپایی بیماران کرونایی خبر داد و اظهارداشت : با برپایی درمانگاه سرپایی کمک شایانی در شناسایی این بیماری شده است که یصورت روزانه بیش از ۱۳۰ مورد مشکوک به بیماری کرونا برای تشخیص و درمان به آنها مراجعه می نمایند.

انتهای پیام/