به گزارش خبرنگار آذرباخیش، فرماندار ویژه شهرستان خوی در مراسم روز درختکاری با بیان اهمیت زیست‌محیطی گفت: شوراهای شهر، شهرداری‌ها، منابع طبیعی و سایر ادارات باید با جدیت حفاظت از محیط‌زیست را در بین مردم ترویج کرده و فرهنگ‌سازی این امر مهم را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

ذبیح‌الله کاظمی ادامه داد: اگر با این سرعت از بی‌اعتنایی به محیط‌زیست و حفاظت از منابع طبیعی پیش برویم شاهد خطرات جبران‌ناپذیری در جامعه خواهیم بود.

وی از همراهی مردم در فرهنگ کاشت درخت تقدیر کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته امیدواریم شاهد این باشیم مردم در کنار نهادهای مربوطه به‌اندازه هر نفر در سطح شهرستان درخت بکارند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر خوی نیز در این مراسم با اشاره به اولویت و برنامه‌های شورای شهر و شهرداری خوی گفت: این دوره از شورا تمام تلاش خود را در جهت ریه‌های تنفسی شهر بر می‌دارد و در این راستا ایجاد کمربندهای سبز در برنامه کاری شورا و شهرداری قرار گرفته است.

محمدصادق نژاد اضافه کرد: باغ دلگشا از کارنامه‌های فرهنگی شهر هست که با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، سنگ‌فرش‌های آن احیا و با کاشت درخت، کار اجرایی این مجموعه را به اتمام می‌رسانیم تا هم قدمی در زیباسازی سیمای شهر برداشته و هم محیطی سالم برای شهروندان و میهمانان ایجاد کرده باشیم.

در این مراسم علاوه بر کاشت نهال توسط فرماندار و سایر مسئولان، ۱۰ هزار اصله نهال با مشارکت شهرداری و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوی به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری به‌صورت رایگان در اختیار شهروندان خویی قرار گرفت.

انتهای خبر/