به گزارش آذرباخیش جعفر برزگر در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه کار بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده خوی با سرعت ادامه دارد، اظهار کرد: با اتمام عملیات آواربرداری واحد مسکونی احداثی در مناطق زلزله زده شهرستان خوی و با توجه به تأمین مصالح ساختمانی از جمله میلگرد و سیمان رایگان، اسکلت‌های فلزی، آجر و بلوک‌های سقفی همزمان با عملیات آواربرداری، کار بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده خوی با سرعت ادامه دارد و تاکنون ۱۰۴۵ واحد مسکونی احداثی آواربرداری شده عملیات بازسازی را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی عملیات بازسازی ۵۰ درصد واحدهای احداثی در خوی، عنوان کرد: از این تعداد در ۳۸۲ واحد مسکونی عملیات بتن ریزی فونداسیون به اتمام رسیده است.

برزگر خاطرنشان کرد: همچنین با نصب ۲۱۰ اسکلت فلزی، عملیات دیوارچینی و بتن ریزی سقف در مناطق روستایی آغاز شده و دیوارچینی ۴۱ واحد مسکونی و اجرای سقف ۲۲ واحد مسکونی در این مناطق به پایان رسید.

وی یادآور شد: همچنین تاکنون به ۲۴ هزار و ۲۳۷ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شهرستان خوی برای تعمیر و سکونت شهروندان دستور کار تعمیری ابلاغ شده است.

برزگر افزود: واریز بلاعوض های تعمیری به حساب مالکان این واحدها در مناطق زلزله زده آغاز شده و از مجموع ۲۴ هزار و ۲۳۷ واحد مسکونی که دستورکارهای تعمیرات برای مالکان آنان ابلاغ شده تاکنون فرآیند پرداخت بلاعوض تعمیرات ۹ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی به مبلغ ۱۰۲ میلیارد تومان به حساب مالکان انجام یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: همچنین با آغاز فرآیند تشکیل پرونده، مالکان ۷۹۰۴ واحدهای مسکونی تعمیری و احداثی جهت اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی کرده‌اند.

وی افزود: مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد مورد نیاز جهت شروع عملیات پی کنی و بتن ریزی از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن تأمین و به واحدهای مسکونی روستایی آواربرداری شده توزیع شده است.

انتهای خبر/