کریم علی‌نژاد فرماندار ویژه شهرستان خوی در حاشیه دیدار و تجلیل از پرستاران خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و بزرگداشت مقام پرستار گفت: حرفه پرستاری تنها یک شغل نیست؛ بلکه  توفیق، سعادت، تجلی و یادآور رحمت بزرگ الهی برای خادمین سلامت جامعه و مردم است و همواره باید قدردان آن بود که سالروز میلاد حضرت زینب (س) آن بانوی بزرگ اسلام به‌عنوان روز پرستار انتخاب شده است؛ فلذا این روز بیانگر عظمت و جایگاه انسان‌هایی است که از آسایش خود برای حفظ جان و سلامت مردم می‌گذارند و سنگ صبور و التیام‌بخش دردهای همنوعان خود هستند.

وی  با بیان اینکه اسوه پرستاران ما حضرت زینب (س) است اظهار داشت: یکی از سیره‌های عملی زندگی حضرت زینب کبری (س) پرستاری و دستگیری از افراد بیمار و درمانده بود و در اقدامی قابل تقدیر این اسوه صبر و استقامت در برابر ناملایمات زندگی به‌عنوان الگوی پرستاری به پرستاران معرفی شد.

فرماندار خوی افزود: پرستاران در همه عرصه‌ها با الگو قراردادن حضرت زینب (س) خوش درخشیدند و هر زمان نیاز بود در خط مقدم ایثارگری بودند همچون دفاع مقدس و بعدها در دوران کرونا و…. همیشه در خدمت مردم بوده و ایثارگرانه با جان‌ودل رسالت خویش را انجام می‌دهند وبا یک برگشت به عقب شاهد خدمات مستمر و ارزنده‌ این قشر عزیز به‌نظام  و مردم هستیم.

علی‌نژاد با یادآوری استقامت مدافعان سلامت در دوران کرونا خاطرنشان کرد: در این روز گرامی جا دارد یادی کنیم از مدافعان سلامت که در روزهای سخت کرونا، سختی را به جان خود خریدند و با از خودگذشتگی‌ها و فداکاری این سفیدپوشان بود که توانستیم به‌سلامت از آن روزها  گذر کنیم. خستگی‌ناپذیری و استقامت پرستاران عزیز در حفظ سلامتی و جان مردم قابل‌تقدیر بوده است.

وی در پایان ضمن خداقوت و تقدیر و سپاس  از خدمات همه پرستاران عزیز که یاور بیماران  و سبب کاهش رنج دردمندان هستند امیدواریم مشکلات پرستاران عزیز در هر زمینه‌ای حل شده و دغدغه‌ای در ذهن نداشته باشند.

لازم به ذکر است فرماندار خوی به همراه امام‌جمعه و رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان از بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، آیت اله خویی، شهید مدنی و امیرالمؤمنین، با شیرینی و گل از پرستاران تجلیل کردند.

انتهای خبر/