به گزارش آذرباخیش ، حجت الاسلام شکوری در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوا اظهار داشت رسول خدا(ص) می فرماید پرهیزکاری را رعایت و از روز رستاخیز و زلزله آن بترسید و از مرگ و حساب و میزان و بازخواست در محضر پروردگار یاد کنید.

 

 

وی در بخش دیگر از سخنان خود ریشه ها و عوامل اضطراب و نگرانی موجود در انسانها را در چند دسته تقسیم کرد و گفت:تاریک دیدن آینده و احتمال زوال نعمتها و گرفتاری در چنگال دشمن،گذشته تاریک زندگی،نگرانی از گناهان ،آلودگیها ،لغزشها و کوتاهی ها،احساس ضعف در برابر دشمنان و حوادث طبیعی،احساس پوچی و بی هدف دانستن جهان و زندگی دنیوی،خیالات ،سوءظن ها و توهمات بی هوده،دنیاپرستی و دلباختگی در برابر زرق و برق زندگی مادی وضعف ایمان و اعتقاد به مبانی و ارزشهای دینی از عوامل اظطراب و نگرانی انسانهاست.

 

 

حجت الاسلام شکوری در بخش دیگر از سخنان خود به عوامل آرامش از دیدگاه اسلام پرداخت و گفت: ایمان به خداوند ،رعایت کردن تقوای الهی ،یاد کردن خداوند ،پایداری در راه حق ،اقامه کردن نماز و دعا کردن را از جمله عوامل آرامش از دیدگاه قرآن برشمرد.

 

 

وی یادآوری کرد که آرامش در دو سطح فردی و اجتماعی قابل بررسی و تحلیل است لکن بعد اجتماعی آن باید تحت عنوان امنیت بررسی گردد.

 

 

خطیب جمعه در خطبه دوم با اشاره به ۱۱ نوامبر پایان جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۸ میلادی اظهار داشت این جنگ را غربیان و اروپاییان به اصطلاح مدافع حقوق بشر و صلح دوستان بر بشریت تحمیل کردند که از جمله آثار تخریبی و تلفات آن عبارتند از:بسیج شدن ۶۵ میلیون نفر در این جنگ و کشته شدن ۹ میلیون نفر و معلولیت ۲۲ میلیون نفر و مفقود شدن ۹ میلیون نفر می باشد.

 

 

 

مسئول مدارس علمیه خوی با اشاره به ۲۴ آبان سالروز رحلت فیلسوف و مفسر قرآن علامه طباطبایی در سال ۱۳۶۰ شمسی اظهار داشت: امروز جامعه ما باید از جلوه ها ،سجایا و فضایل اخلاقی آن بزرگوار درس بگیرد .

 

 

وی در ادامه گفت عدم تظاهر به علم ،ناپسند شمردن عنوان استاد بر خود ،سکوت و طمعنینه و آرامش کامل از جمله سجایای اخلاقی آن بزرگوار می باشند.

 

 

وی از آیت الله جوادی آملی نقل کرد که می فرماید یکی از شخصیت های مارکسیست با مرحوم علامه به گفتگو نشسته بود و سرانجام موحد شده بود …می گفت:آقای طباطبایی مرا موحد کرد ۸ ساعت ما با هم بحث کردیم یک کمونیست را الهی و یک مارکسیست را موحد کرد او حرف توهین آمیز هر کافری را می شنید و نمی رنجید و پرخاش نمی کرد.

 

 

 

خطیب با اشاره به سالگرد رحلت علامه شیخ محمد تقی جعفری  تدریس علوم اسلامی در حوزه های علمیه و دانشگاه ها ،مناظره و مکاتبه مستمر با دانشمندان مختلف جهان،تألیف یکصد جلد کتاب در رشته های مختلف علوم اسلامی،حضور در همایش ها و اجتماعات مختلف دانشگاهی ،سخنرانی در شهرهای مختلف ایران و سایر کشورها،مصاحبه های علمی در موضوعات مختلف فلسفی و تربیت صدها شاگرد حوزوی و دانشگاهی ازخدمات علمی آن بزرگوار را در طول عمر بابرکت ۷۳ ساله به ترتیب زیر برشمرد.

 

 

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به حوادث اخیر در منطقه اظهار داشت :استـعفای سـعید حـریری عـامل عـربـستـان ازمسئولیت نخست وزیری لبنان با دستور سعودیها،بازداشت تعدادی از شاهزادگان سعودی ،حمایت کردن ترامپ از بازداشت ها در عربستان ،حمله موشکی مبارزین یمن به فرودگاه ریاض عربستان،متهم ساختن ایران از ناحیه ترامپ و سعودیها مبنی بر کمک به یمنی ها دانست.

 

 

وی ادامه داد باید علل و ریشه های این اتفاقات و موضع گیری ها را در موارد زیر جستجو کرد آمریکا می خواهد با تشنج آفریـنی در مـنطقه به قـول ترامپ تاجر، شیر عربها را از طریق فروش اسلحه بدوشد،آمریکا و اسرائیل به خاطر شکستهای زنجیره ای اخیر به دنـبال انتـقام گیـری از مقـاومت اسلامی هستند،ولیعهد عربستان می خواهد قبل از مرگ پدرش با حمایت آمریـکا شاهـزادگان مدعـی حـکومت را از میـان بردارد، آمریکا ،اسرائیل و عربستان به دنبال شکست های اخیر در عراق و سوریه، می خواهند از حزب الله و مردم لبنان انتقام بگیـرند و مهار کردن قدرت منطقه ای جمـهوری اسـلامی ایـران از جـمله اهداف مهم و مشترک استکبار جهانی و رژیم جعلی اسرائیل است.

 

 

وی در پایان اظهار داشت به نظر می رسد شیردوشی ترامپ رییس جمهور آمریکا از عربستان سعودی تمامیت ندارد و باید عربستان بفهمد که از ابتدای پیروزی انقلاب همه قلدران و ستمگران جهان با نظام جمهوری اسلامی درگیر شدند ولی شاخ همه شکسته شد لذا آنان در برابر ملت ایران عددی نیستند.

 

 

انتهای پیام/