حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «آذرباخیش» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار مقاومت حاج‌قاسم سلیمانی با بیان ویژگی‌های شخصیتی این شهید بزرگوار اظهار داشت: حاج‌قاسم ورای سابقه نظامی، دارای منشی اخلاقی و انسانی، شخصیتی دوست‌داشتنی و روحیه‌ای فداکارانه و وطن‌دوست بود که باعث شد از همان ابتدای جوانی تا لحظه شهادت در مسیر دفاع از وطن گام بردارد و با مدیریت هوشمندانه و شجاعانه در سپاه قدس، یاری‌رسان مردم منطقه شد و در مبارزه بی‌امان با فتنه داعش، نقش بی‌بدیلی ایفا کرد.

وی ادامه داد: حاج‌قاسم یکی از صدها بزرگ‌مردانی است که در سایه مکتب امام و رهبر انقلاب رشد کردند و جهان را تحت‌تأثیر خود قرار دادند و قطعاً همان‌طور که شاهد رشد و تعالی جوانان مومن و انقلابی در محور مقاومت هستیم این راه  ادامه خواهد داشت چرا که سردار پایه‌گذار مکتب مقاومت و ایستادگی در برابر ظالمان و مستکبرین جهان بود.

امام‌جمعه خوی افزود: یکی از بارزترین خصوصیات اخلاقی شهید سردار سلیمانی توجه به مستضعفان و یاری رساندن به آنها بدون مطرح‌شدن خود بود که این ویژگی سردار را در قلب‌ها جای داد به‌طوری‌که محبوبیت این سرباز وطن  را در مراسم تشیع میلیونی پیکر ایشان و عرض ارادت خاص مردم از اقصی‌نقاط دنیا را به وی شاهد بودیم.

قاسم‌خانی گفت: دشمنان از شخصیت محبوب و تأثیرگذار سردار سلیمانی هراسان بودند و به همین دلیل نقشه ترور این شهید والامقام  را کشیدند و ناجوانمردانه او را به شهادت رساندند.

این مقام حوزوی تصریح کرد: شهید حاج‌قاسم سلیمانی با صداقت و شجاعتی که داشت جبهه جدیدی در منطقه علیه آمریکا ایجاد کرد و نقش مهمی در ایجاد اتحاد و همبستگی مردم کشورهای خاورمیانه علیه استکبار جهانی داشت و همچنین این شهید والامقام عامل وحدت و برادری بین اقوام و مذاهب مختلف منطقه شد.

امام‌جمعه خوی در پایان با بیان اینکه این مرد بزرگ زمینه‌ساز عملیات طوفان الاقصی بود افزود: سردار سلیمانی برای پیروزی‌های جبهه مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی با طرح‌ریزی و فرماندهی هوشمندانه نقش مؤثری در موفقیت‌های قبلی جبهه مقاومت داشت بنابراین شک نداریم شهید حاج‌قاسم سلیمانی الهام‌بخش عملیات طوفان الاقصی نیز بوده است.

انتهای خبر/