یوسف ضیافتی، مسئول  کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ویژه خوی درگفت و گو با آذرباخیش گفت : با توجه به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی و اهمیت امر مطالعه، برنامه های متعددی با هدف ترویج این مهم در کانون های فرهنگی هنری مساجد خوی برگزار می شود.

 

 

وی ادامه داد: تجهیزات کتابخانه ای شامل کتاب ، قفسه کتاب و نرم افزار کتابخانه با عنوان مهر مسجد به کتابخانه های متقاضی اهدا و مجوز های صادر شده برای کتابخانه های مخزن دار اعطا می شود.

 

 

ضیافتی با اشاره به برپایی غرفه کتاب و محصولات فرهنگی با ۱۵ درصد تخفیف در مصلی نماز جمعه  افزود: برای کودکانی که در نماز جمعه شرکت خواهند کرد کتاب کودک اهداء خواهد گردید.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی کانون های مساجد خوی گفت: در سطح کانون های مساجد خوی تعداد ۱۷ کتابدار از ۲۰ کتابخانه مسجد به ثبت رسیده است، در کل تعداد ۸۷۰۳۰ جلد کتاب در کتابخانه‌های در کتابخانه های مساجد موجود است؛ همچنین تعداد ۲ کتابخانه درجه یک و ۲ کتابخانه درجه دو و ۵ کتابخانه درجه سه و ۵ کتابخانه درجه چهار و ۶ کتابخانه درجه پنج از شهرستان خوی به ثبت رسیده است.

 

 

این مقام مسئول با بیان اینکه از آمار فوق تعداد ۱۹ کتابخانه شهری و ۱ کتابخانه روستایی در  ۲۳۵۵ متر مربع مساحت در سطح کانون‌های مساجد مشغول به فعالیت است و نیز تعداد ۶۵۳۷ عضو ثابت از خدمات کتابخانه‌های مساجد در این شهرستان بهره می‌گیرند. همچنین تعداد ۱۷ کتابخانه باز در این شهرستان ثبت شده است که از این تعداد ۹ کتابخانه روستایی و ۸ کتابخانه شهری است.

 

 

یوسف ضیافتی با اشاره به لزوم ترویج مطالعه خاطر نشان کرد: پیشرفت فرهنگی در هر جامعه و کشوری به میزان مطالعه و کتابخوانی مردم آن وابسته است و مقام معظم رهبری هم در خصوص اهمیت مطالعه فرمودند «امروز کتابخوانی نه تنها یک وظیفه عملی، بلکه یک واجب دینی است و برای یک ملت خسارتی بزرگ تر از این نیست که کتاب نخواند» بنابراین همه ما باید به این مهم توجه کرده و با ترویج امر کتابخوانی به پیشرفت جامعه خود کمک کنیم.

 

 

وی یادآور شد: کانون های فرهنگی هنری مساجد بستری برای حضور جوانان و نوجوانان در مساجد هستند بنابراین کانون ها ظرفیت خوبی برای ترویج امر مطالعه در بین قشری است که در سرنوشت این کشور تأثیرگذار هستند.

 

انتهای پیام/