یدالله سلطانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آذرباخیش» با اعلام اینکه بهره‌برداری از مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری انجام شد گفت: این پروژه باهدف بهبود فرایند تصفیه فاضلاب و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: مدول سوم تصفیه‌خانه با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته (SBR) قادر خواهد بود حجم بیشتری از فاضلاب شهری را تصفیه کند که این امر به حفظ شرایط زیست‌محیطی و بهبود شرایط بهداشتی شهروندان کمک شایانی خواهد کرد.

سلطانی  تصریح کرد: مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر خوی با ظرفیت روزانه ۱۵ هزار مترمکعب در روز برای ۷۵ هزار نفر طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی از شهروندان خواست تا در حفظ و نگهداری زیرساخت‌های شهری همکاری کنند و با رعایت نکات بهداشتی و زیست‌محیطی، به بهبود کیفیت زندگی در این شهر کمک کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه با آغاز فصل گرم تابستان و افزایش دمای هوا، مصرف آب به طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب خوی باهدف مدیریت بهینه منابع آبی و کاهش هدررفت آب، توصیه‌هایی کاربردی برای شهروندان عزیز ارائه می‌دهد.

یدالله سلطانی افزود: مصرف بهینه آب در این فصل، نه‌تنها به حفظ منابع آبی کمک می‌کند، بلکه هزینه‌های خانوارها را نیز کاهش می‌دهد؛ لذا ضروری است که همه شهروندان به اهمیت این موضوع پی ببرند و با رعایت چند نکته ساده، در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

از جمله راهکارهای ارائه شده توسط شرکت آب و فاضلاب خوی عبارت‌اند از: کاهش زمان دوش‌گرفتن به ۵ دقیقه که بدین منظور بهتر است استفاده از سر دوش‌های کم‌مصرف استفاده شود تا به کاهش مصرف آب کمک کند و همچنین استفاده از لوازم خانگی کم‌مصرف مثل ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی با برچسب مصرف بهینه استفاده شود و تنها در صورت پر بودن آنها را روشن کنید.

وی ادامه داد: رفع نشتی‌های شیرآلات و لوله‌ها می‌توانند از هدررفت مقدار زیادی آب جلوگیری کند، بنابراین هرگونه نشتی سریعاً تعمیر شود.

سلطانی در پایان تأکید کرد: تلاش همه‌جانبه و همکاری شهروندان در مصرف بهینه آب، می‌تواند تأثیر بسزایی در مقابله با بحران آب و تأمین پایدار این منبع حیات‌بخش برای آینده داشته باشد.

وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب خوی همچنین برنامه‌های آموزشی مختلفی برای افزایش آگاهی عمومی و تشویق مردم به مصرف بهینه آب برگزار می‌کند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به کارگاه‌های آموزشی، جلسات اطلاع‌رسانی در مدارس و مراکز اجتماعی، و کمپین‌های تبلیغاتی در رسانه‌های محلی اشاره کرد.

انتهای خبر/