به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آذرباخیش» در جلسه‌ای که به دعوت شهردار و شورای شهر خوی و با حضور جمعی از کسبه خیابان‌های امام، طالقانی و شریعتی این شهر برگزار شد، شهردار خوی با بیان این مطلب اظهار داشت: وظیفه شهرداری فقط تنظیف شهر نیست، بلکه احیای تاریخ، هویت فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری و رونق اقتصادی  را نیز جزو وظایف خود برای خدمت به مردم می‌دانیم.

حسن نصرالله پور تصریح کرد: پیشینه تاریخی چندهزارساله، وجود بازار تاریخی، مسجد منحصربه‌فرد بدون سقف مطلب‌خان، مساجد تاریخی دیگر، کاروان‌سرای خان و آثار دیگر همه در فلکه مرکزی شهر قرار دارند و می‌توان با سنگ‌فرش این منطقه و همچنین احیای جداره تاریخی مغازه‌ها و… شهر را به‌عنوان یک مرکز بزرگ گردشگری درآورد و سالانه پذیرای هزاران گردشگردر شهر خوی  خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح سنگ‌فرش هسته مرکزی شهر تأکید کرد: با اجرای این طرح شاهد زیبایی خاص با المان‌ها و نورپردازی ویژه همراه با احیای تاریخ چندصدساله مرکز شهر خوی خواهیم بود.

شهردار خوی با بیان اینکه این پروژه با پیوست اقتصادی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی طراحی و تصویب شده است گفت: اجرای پروژه سنگ‌فرش هسته مرکزی علاوه بر جذب گردشگران بین‌المللی و مسافران مختلف از جای‌جای ایران، تأثیر بسزایی در افزایش خریدوفروش در بازار تاریخی و کسبه چهار خیابان مرکزی شهر خوی خواهد داشت.

این مقام مسئول افزود: با حمایت‌های همه‌جانبه که از سوی شورای اسلامی شهر انجام شده امروز به همت مجموعه مدیریت شهری، در این شهر گام‌های بلندی برای آبادانی و توسعه برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌ها نیمه‌تمام و یا در حد یک برگ کاغذ مانده بودند اظهار داشت: امروز به‌جرئت می‌توان گفت که با اتمام ده‌ها مسیرگشایی، آسفالت‌ریزی و اجرای پروژه‌ها مطالبات چندین ساله مردم بافرهنگ خوی رفع شده است.

شهردار خوی از حضور تأثیرگذار اصناف و کسبه در مناسبت‌های ملی و مذهبی و نیز رخ دادهای مهم کشور افزود: تاریخ این را ثبت کرده که کسبه و اصناف چه رشادت‌ها، حمایت‌ها و چه مجاهدت‌هایی در پشتیبانی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، مبارزه با کرونا، زلزله، سیل و غیره انجام داده‌اند.

نصرالله پور از اهداف این پروژه گفت: یکی از سیاست‌های اصلی شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری، جذب گردشگر و مسافر و نیز جذب مسافران بین‌المللی که روزانه به‌صورت میانگین ۵ هزار نفر از مرز رازی تردد میکنند، به داخل شهر با فرهنگ و تاریخی خوی هست.

وی با تبیین اهمیت مرز رازی در رونق اقتصادی شهرستان خوی خاطرنشان کرد: روزانه چند صد نفر از مرز رازی تردد می‌کنند ما باید جاذبه‌هایی ایجاد کنیم که بخش بزرگی از آنها از شهر خوی بازدید و ضمن لذت‌بردن از آثار تاریخی و فرهنگی این شهر، محصولات آن را نیز خرید کنند.

انتهای خبر/

 

.