کریم علی نژاد فرماندار خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آذرباخیش» در تشریح خسارت سیل  در خوی گفت: بارش رگباری باران و سیل دو روز گذشته در شهرستان خوی به ۲۰۰ هکتار از باغ‌ها و مزارع این شهرستان در بخش‌های مرکزی و صفاییه خسارت وارد کرد.

کریم علی‌نژاد ادامه داد: این سیل به ۱۵ روستا در این شهرستان خسارت زده است.

وی افزود: راه‌های اصلی و فرعی، تأسیسات جاده‌ای، شبکه‌های برق، ارتباطات و آب نیز در اثر این سیل آسیب‌دیده‌اند که روند بررسی این موارد و بهسازی مسیرها آغاز شده است.

فرماندار خوی میزان ریالی خسارت را بیان و اظهار داشت: برآورد اولیه حاکی از خسارت بیش از ۲۰۰ میلیارد ریالی است، اما احتمال افزایش این رقم وجود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اقدامات برای بررسی خسارات و بهسازی مسیرها آغاز شده است گفت: بارش‌های رگباری و بروز سیل در تابستان امسال طبق اعلام پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی به وقع پیوست و موجب بروز مشکل در نقاط مختلف کشور به‌ویژه برخی از مناطق شمالی آذربایجان غربی به‌ویژه شهرستان خوی شده است.

فرماندار خوی با اشاره به بارش شدید تگرگ در برخی مناطق طی روزهای اخیر افزود: بر اثر بارش تگرگ نیز بیش از ۳۰۰ هکتار باغ و ۵۰ هکتار زمین زراعی در بخش‌های فیرورق و مرکزی به‌صورت ۱۰۰ درصد خسارت دیدند و همچنین جریان سیل بیش از ۵۰ میلیارد ریال به پل‌ها و زیر ساخت‌های شهرستان در مناطق مرکزی خسارت زده است.

وی ادامه داد: فعلاً در شمال آذربایجان غربی همچنان بارش‌های رگباری و رعدوبرق طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی وجود دارد؛ بنابراین از شهروندان می‌خواهم تا از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به علت احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها خودداری کنند.

علی‌نژاد در پایان گفت: همه نیروهای خدوم شهرستان خوی از آتش‌نشانان، هلال‌احمر، شهرداری و خدمات پزشکی در وقوع حوادث طبیعی همواره در کنار همشهریان عزیز هستیم البته همه می‌دانیم توان جلوگیری از حوادث طبیعی در هیچ‌کس وجود ندارد و آنچه که ما می‌توانیم انجام دهیم با برنامه‌ریزی‌های خوب از خسارت زیاد جلوگیری کنیم و دراین‌بین نقش خود مردم نیز بسیار حائز اهمیت است.

انتهای خبر/