حسن نصرالله پور شهردار خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آذرباخیش» با اشاره به اهمیت کاهش ترافیک هم‌زمان با شروع مهرماه با بیان اینکه هرساله با شروع مهرماه و بازگشایی مدارس ترافیک افزایش می‌یابد افزود: امسال تمهیدات ویژه‌ای برای کاهش و مهار مشکل ترافیک در نظر گرفته‌ایم؛ به‌گونه‌ای که با آغاز مهرماه ایمن‌سازی خیابان‌های منتهی به مدارس و همچنین حضور مأموران راهنمایی‌ورانندگی در مقابل مدارس و برای استقرار مأمورین آتش‌نشانی و آمبولانس نیز هماهنگی‌های لازم صورت‌گرفته است.

شهردار خوی گفت: به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید ناوگان حمل‌ونقل عمومی این شهر از اول تا پنجم مهرماه به‌صورت رایگان در اختیار عموم شهروندان قرار خواهد گرفت که از تمامی شهروندان دعوت می‌کند تا از این فرصت استفاده کرده و از خدمات رایگان حمل‌ونقل عمومی بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: این کار باهدف تسهیل در رفت‌وآمد دانش‌آموزان و شهروندان و کاهش بار مالی خانواده‌ها و همچنین در راستای کاهش میزان سفرهای درون‌شهری شهروندان با خودروی شخصی و اشاعه فرهنگ استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی صورت‌گرفته است.

نصرالله پور ادامه داد: ساماندهی مطلوب سرویس‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی باهدف بهره‌مندی حداکثری دانش‌آموزان متقاضی ثبت‌نام در سامانه سپند صورت‌گرفته و گامی در جهت کاهش دغدغه‌های آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان و اولیا به شمار می‌رود.

شهردار خوی ضمن قدردانی از همراهی و همکاری والدین دانش‌آموزان، اظهار داشت: والدین محترم برای حفظ امنیت و آرامش فرزندان خود برای تهیه سرویس، صرفاً ازطریق شرکت‌ها و رانندگان تأیید شده و دارای مجوز اقدام کنند و از استفاده خودروهای متفرقه و فاقد مجوز جدا خودداری کنند که در صورت عدم همکاری مسئولیت عواقب آن بر عهده خودشان خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه حمل‌ونقل ایمن خودروهای سرویس مدارس و ارتقای سطح کیفی خدمات به دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان فردای میهن اسلامی یکی از اهداف مهم شهرداری است، نمایندگانی از شهرداری نیز با حضور در مقابل مدارس بر عملکرد خودروهای ناوگان سرویس مدارس نظارت خواهند داشت.

انتهای خبر/