به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آذرباخیش» مرتضی محمدپور مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان خوی در مراسم آغاز سال تحصیلی گفت: تقارن مبارک بهار ربیع، هفته وحدت و دفاع مقدس را با آغاز سال تحصیلی جدید به فال نیک می‌گیریم و گرامی می‌داریم هفته دفاع مقدس و یاد و خاطرهٔ شهدای دفاع مقدس را که معلمان ارزشمند مکتب ایثار و شهادت هستند و باید از آنان درس اخلاص آموخت.

وی افزود: شهدا و امام شهدا نیز با الگوبرداری از ائمه اطهار و معصومین مسیر سعادت را طی نموده و به‌عنوان یک مکتب ماندگار شدند.

محمدپور اظهار داشت: در حال حاضر سنگر دفاع از حریم و حرم، سنگرهای گام دوم انقلاب و حضور فعال دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف خصوصاً علمی است.

مدیر آموزش‌وپرورش گفت: جنگ حق علیه باطل و دفاع از مظلومیت تمام نشده و امروز همگان شاهد هستند که رژیم غاصب تمامی قوانین بین‌المللی را در جنگ غزه زیر پا گذاشته که باید با جهاد تبیین در این عرصه احساس مسئولیت کرد.

وی تصریح کرد: با آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس شور و نشاط به جامعه تزریق شده و دانش‌آموزان موتور متحرک این امر محسوب می‌شوند؛ بنابراین هر مدرسه یک ایران کوچک بوده و مدرسه قوی مقدمه ایران قوی است و دانش‌آموزان به‌عنوان پیشران، امروز باید صاحب نقش باشند و بااحساس مسئولیت و مسئولیت‌پذیری در وسط میدان باشند تا بسترهای لازم برای ایران قوی را ایجاد کنند.

محمدپور یادآور شد: همان‌طور که در زمان دفاع مقدس هر رزمنده قدم در راه دفاع از میهن برمی‌داشت، امروز نیز دانش‌آموزان باید در راه تحصیل علم و ساخت ایران قوی قدم برداشته و در صحنه باشند.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی امام‌جمعه خوی نیز در این مراسم گفت: امروز مهم‌ترین سلام برای مبارزه و مقابله با استکبار سلاح علم و تهذیب و آموزش است.

وی تأکید کرد: اگر امروز ما در عرصه‌های مختلف حرفی برای گفتن داریم در سایه علم و دانش جوانان و دانشمندان ایرانی است که همه این‌ها موجب یاس و ناامیدی دشمنان شده است.

قاسم‌خانی اظهار داشت: علم و درس‌آموزی و تعلیم‌وتربیت از نعمات بزرگ خداوند به بشر بوده و علم چنان ارزش دارد که آنان که به عظمت آن پی بردند عاشق آن شدند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروز استکبار جهانی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا دانش‌آموزان ما را از مسیر تعالی منحرف کند همچنین دشمن، امروز با تهاجم فرهنگی برای دانش‌آموزان ما برنامه دارند تا از مسیر اصلی تعلیم‌وتربیت فاصله پیدا کنند.

وی تأکید کرد: دانش‌آموزان در وهله اول باید با جدیت در صحنه‌های مختلف حضور مؤثر داشته باشند و توجهی به مسائل و سنگ‌اندازی‌ها نداشته باشند.

لازم به ذکر است به مناسبت اول مهر روز بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس زنگ ایثار و مقاومت با شعار (ما متحدیم) در مدارس خوی نواخته شد.

انتهای خبر/