حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی امام‌جمعه شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آذرباخیش» با اشاره به حوادث اخیر به وقوع پیوسته در جبهه مقاومت و حمایت‌های مردمی از این جبهه اظهار داشت: در چند روز گذشته اجتماعات خوبی هم در سطح کشور و هم در شهرستان تشکیل شد و مردم نشان دادند که در راه انقلاب هستند و در این مسیر استقامت دارند. این مردم همان مردمی هستند که سال‌ها وفاداری خود را مرجعیت دینی و رهبران خود نشان داند چه در تحریم تنباکو، چه در انقلاب اسلامی و چه قبل و بعد از آن در مبارزه با استکبار و گروه‌های تجزیه‌طلب و تروریستی ثبات قدم خود را نشان داده‌اند.

امام‌جمعه خوی خاطرنشان کرد: تجربه مجاهدت‌های این ملت نشان می‌دهد، تهدیدها و توطئه‌های دشمن و مشکلات داخلی در عزم پولادین آن‌ها خلل ایجاد نخواهد کرد و ملت غیور ایران با این استقامتشان اعلام کردند که نمی‌گذاریم اُحد تکرار شود، ما از کنار رهبر معظم انقلاب کنار نخواهیم رفت و تاآخرین‌نفس و قطره خون، بیعت خود را ادامه خواهیم داد.

قاسم خانی گفت: امام خمینی (ره) با یک عبا، عمامه و قبا قیام کرد و ملتی مؤمن به او لبیک گفتند و این انقلاب علی‌رغم ناباوری همگان پیروز شد و شاه را به زباله‌دان انداخت، چهل و پنج سال است، این انقلاب تاب آورده و بعد از رحلت امام (ره) که بزرگ‌ترین مصیبت در انقلاب اسلامی ما بود، خداوند، دل‌ها و خبرگان را به سمت مقام معظم رهبری هدایت نمود و امروز همان رهبر بااقتدار، جبهه مقاومت را رهبری می‌کند و نگرانی نداریم.

امام‌جمعه خوی تشریح کرد: پیجرها که منفجر شدند ده‌ها فرمانده مقاومت شهید شد و چند هزار نفر از مردم بی‌دفاع مجروح شدند که اگر یکی از این کارها را حزب‌الله لبنان برای اسرائیلی‌ها انجام داده بود، این‌ها با افکار عمومی چه می‌کردند؟ برج‌های دوقلو در آمریکا وقتی منفجر شد، جرج بوش به افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم در ۱۵ مهر ۱۳۸۰ حمله کرد که یکی از مناسبت‌های این هفته است و بعدها هم معلوم شد این اتهام آمریکا به افغانستان‌ها از اساس کذب بود.

وی افزود: اما برج‌های لبنان وقتی که توسط آمریکا با بمب‌های دو هزار پوندی سنگر شکن فرومی‌ریزد و منهدم می‌شود، مستکبرین می‌گویند؛ حق طبیعی اسرائیل است که از خودش دفاع کند. این یعنی، سیاست دوگانه و نفاق قرن بیست و یکم.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی شهادت سید حسن نصرالله را خیلی دردناک دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت این سید بزرگوار ویژگی سلمان فارسی نسبت به امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بود چرا که حضرت سلمان میل امیرالمؤمنین را بر میلِ خود ترجیح می‌داد و این ویژگی در سید حسن نصرالله نسبت به رهبر معظم وجود داشت.

این مقام دینی ادامه داد: از نیروهای مسلح از ارتش قهرمان از سپاه مقتدر خصوصاً هوا فضای سپاه در خصوص عملیات وعده صادق ۲ تشکر می‌کنم که سه پایگاه نظامی اصلی رژیم صهیونیستی را که در شهادت فرماندهان جبهه مقاومت و شهید سید حسن نصرالله فعال بود را مورد هدف قرارداد و گزارش‌های  میدانی و فیلم‌هایی که از لحظات اولیه برخورد منتشر شده، نشان می‌دهد که حجم خسارات و تلفات قطعاً بالاست.

امام‌جمعه خوی تصریح کرد: خوشحالی زایدالوصف ملت‌های منطقه به‌ویژه مردم مظلوم غزه و لبنان از مجازات‌شدن اسرائیل توسط ایران از نقاط کلیدی و مهم عملیات وعده صادق ۲ بود و در ساعاتی که کابینه صهیونیستی به پناهگاه‌های زیر کوه پناه برده بودند و نخست‌وزیر صهیونیست‌ها در پناهگاه با دست لرزان بیانیه می‌خواند، رهبر جمهوری اسلامی در محل دیدارهای عمومی برنامه‌های از قبل اعلام شده را برگزار و با نخبه‌های کشور ایران راجع به پیشرفت و آبادانی کشور گفتگو کرد و بسان یک ابرقدرت جهانی امروز در زمان مشخص، در مکان مشخص نمازجمعه تهران را اقامه می‌کنند.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی افزود: رژیم سفاک صهیونی که نهایتاً فقط با پهپاد شاید تا مرزهای کشورمان خودش را برساند، البته اگر سالم برسد که نمی‌رسد. با آتش پدافندهایمان ساقط خواهد شد. همچنان که سال گذشته به خیال خام با چند فروند موشک نسل جدید آمریکایی می‌خواست مراکزی در اصفهان را بزند که با آتش پدافند تبریز در اقلیم کردستان ساقط شدند.

انتهای خبر/