استمرار و پویایی هر جامعه ای منوط به حفظ ارزش ها ، اعتقادات و باورها هایی است که باید ضمن ارج نهادن به آن ها مسیر و سازوکاری را رقم زد تا به واسطه آن اینگونه ارزش ها و آرمان ها به نسل های بعدی نیز آموزش و انتقال داده شود.

 

به گزارش آذرباخیش ، پس از انقلاب اسلامی یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم و مسئولان ایجاد روحیه دینی و تقویت نمادهای اسلامی در میان دانش‌آموزان به عنوان نسل نوپای جامعه بود و در این راستا سعی شد که نام آموزش و پرورش در پرورش دینی هم تجلی پیدا کند لذا مسئولان امر تصمیم گرفتند نهاد امور تربیتی را در وزارت آموزش و پرورش با هدف پاسداری از اصول ، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی بین نهادهای مختلف فرهنگی کشور. تلاش در جهت اشاعه فرهنگ اسلامی، در میان دانش‌آموزان. نظارت بر فعالیت‌های پرورشی مدارس و استفاده از دبیران و افراد خبره در تربیت دینی نسل جوان جامعه و تشکیل دهند.

 

هدف از شکل گیری نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش و به دنبال آن در مدارس دفاع از ارزش ها و مرزهای اعتقادی ،حفظ و انتقال دست آوردهای نظام ،تبیین ارزش های انقلاب و انتقال مفاهیم آن به نسل های فعلی و آینده می باشد.

 

نسل جدید در کنار تعلیم و تعلم در مدارس بواسطه وجود نهادی بنام امور تربیتی با کادری مجرب و صاحب نظر نسبت به عقاید دینی و ارزش های انقلاب شناخت های لازمه را دریافت نموده و هم گام با سایرین این آگاهی را (که مدنظر بنیان گذاران امور تربیتی شهیدان رجائی و باهنر می بوده را )پیدا می نمایند.

 

 

انتهای پیام/