به گزارش آذرباخیش ، خطیب نمازجمعه خوی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان در خطبه اول نمازگزاران را به رعایت تقوا دعوت و به دعاهای ویژه این ماه پرداخت و گفت: روزه داران با خواندن این دعاها از درگاه خداوند اجتهاد، کوشش، توانایی ، نشاط ، حال توبه و انابه ، نیت پاک ، زبان صادق ، توکل بر خدا و پرهیزگاری از محرمات را درخواست می کنند.

 

حجت الاسلام شکوری در ادامه به آداب روزه داری در فرهنگ اهل بیت(ع) اشاره و عنوان نمود که اجتناب از محرمات ،دوری جستن از ریاکاری ،حراست از اعضا و جوارح ،خوردن سحری ،مسواک زدن ،سفر نکردن در این ماه جز آداب اهل بیت می باشد و از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) چهار چیز روزه و کارهای نیک را خراب می کند غیبت،دروغ ،سخن چینی و نگاه به بیگانه .

 

مسئول مدارس علمیه خوی در ابتدای خطبه دوم با اشاره به سوم رمضان سالروز رحلت فقیه نامدار شیعه اظهار داشت : مرحوم شیخ مفید از دانشمندان و فقهای برجسته بودند و از فضائل و درجات علمی این فقیه با اشاره به آثار و شاگردان ایشان یادکرد.

 

خطیب جمعه این هفته ضمن اشاره به مناسبت های آتی روز ملی جمعیت و نیز سالروز فتح خرمشهر به بیان نکاتی پیرامون موضوع پرداخت و خاطر نشان شد: تعداد شهدای روز نکبت به ۶۱ و تعداد مجروحین به ۲۷۷۱ نفر رسیده است که زمینه بروز چنین جنایاتی از سوی اسرائیل را انتقال سفارت آمریکای جنایتکار به قدس ،همکاری علنی عربستان و چند کشور دیگر منطقه با اسرائیل،بی تفاوتی حاکمان جهان اسلام در برابر جنایات اسرائیل،خیانت بعضی از سران گروه ها به آرمان فلسطین در سالهای گذشته ،گستاخی اسرائیل به دلیل اختلافات داخلی مسلمانان و خروج آمریکا از برجام به دنبال شکست های متعدد اخیر در منطقه دانست .

 

 

وی درخاتمه با اشاره به شیوه های مقابله با این جنایات اظهار داشت با رعایت سازماندهی و حمایت جدی از انتفاضه در سرزمین های اشغالی ، بهره گیری از ظرفیت مسلمانان در سطح جهان ، هماهنگی تنگاتنگ جبهه مقاومت در مقابله با اسرائیل ، استفاده از جریان بیداری اسلامی در منطقه، می توان ضربه کاری سختی به پیکره رژیم غاصب اسرائیل زد.

 

همچنین مردم همیشه در صحنه شهرستان خوی بعد از اقامه نماز جمعه با سردادن شعارهایی اقدامات رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم و اعلام برائت نمودند.

 

انتهای پیام/