به گزارش پایگاه تحلیلی آذرباخیش: حجت الاسلام شکوری در خطبه اول نماز جمعه خوی با توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوا به موضوع خدمت به بندگان خدا پرداخت و اظهار داشت :از جمله ارزشهای اخلاقی حسن تعاضد،تعاون و خدمت کردن به بندگان خداوند بویژه به بندگان مؤمن و صالح او می باشد و در سیره و تعالیم اهل بیت(ع)که پس از ادای فرایض بالاترین وسیله تقرب به خداوند متعال خدمت کردن به خلق الله است و درحدیثی دیگر از رسول خدا در تشویق امت خود به خدمت به مردم می فرماید مردم عائله و جیره خوار خدایند محبوب ترین آنها نزد خدا کسی است که سودش به عائله خدا برسد و خانواده ای را خوشحال کند.

حجت الاسلام شکوری افزود: در روایات متعدد انسانها از بی تفاوتی و بی خیالی در ارتباط با مشکلات و احتیاجات مردم نهی شده اند بطوریکه امام صادق (ع) می فرماید کسیکه خانه ای دارد و مؤمنی به اقامت در آن نیازمند باشد با این حال او را محروم کند خدای متعال به ملائکه خطاب می کند ای ملائکه من به عزت و جلالم قسم که او به خاطر بخل ورزیدنش هرگز ساکن بهشت من نخواهد شد.

خطیب جمعه آغاز هفته دفاع مقدس، بازگشایی مدارس و انفجار در حرمین شریفین سامرا را از جمله مناسبتهای مهم هفته برشمردو در ادامه نیز با اشاره به هفته دفاع مقدس یادآور شد: دفاع ۸ ساله ملت ایران علیه تهاجم حزب بعث ،ارتجاع و استکبار یکی از مصادیق بارز دفاع در دین مقدس اسلام بوده است و در آیات و روایات متعدد مسلمانان مأمور به دفاع از خودشان شده اند و خداوند نیزمی فرماید به کسانیکه جنگ بر آنان تحمیل گردیده اجازه جهاد داده شده چرا که مورد ستم قرار گرفته اند و خدا بر یاری شان تواناست و همچنین در حدیث دیگر می فرماید خدا دشمن می دارد کسی را که در خانه اش به او حمله شود ولی در دفاع از خود نجنگد.

حجت الاسلام شکوری علل غیبت امام عصر (عج) را مورد بررسی و اظهارداشت: از جمله موضوعاتی که هم در قالب شبهه و هم بصورت سؤال نوعاً مطرح می شود این است که علل غیبت امام زمان (عج) چیست؟ و امامی که غایب است چه فایده ای می تواند برای جامعه داشته باشد؟اسرار الهی بودن ،آزمایش مردم و آزادی امام از بیعت طاغوتیان و حفظ جان امام از جمله علل غیبت آن حضرت می باشد و در روایات نیز آمده است که رسول خدا به جابر فرمود: اى جابر! (غیبت امام زمان) سرّى از اسرار الهى مى باشد که بر بندگان پوشیده است. مبادا در امر خدا شک کنى، چرا که تردید در امر خدا کفر است. و نیز فرمود امام زمان(علیه السلام) کسى است که از یاران و شیعیانش غایب مى شود، غیبتى که در آن کسى در اعتقاد به امامت حضرت ثابت نمى ماند، مگر کسى که خدا قلبش را به ایمان آزموده باشد.

انتهای پیام/