علی اکبرچیت ساز خویی صبح امروز یکشنبه ۶ مرداد در گفتگو با خبرنگار آذرباخیش با اشاره به قرعه کشی پنجمین دوره مسابقات فوتبال محلات خوی اظهار داشت: فوتبال محلات زمینه ای برای ایجاد تحولات موثر در فوتبال خوی است

مدیر فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خوی افزود: شهر خوی یکی از پر استعدادترین شهرهای استان در حوزه ورزش بویژه در ورزش فوتبال بوده و دهه های متمادی این رشته ورزشی مورد استقبال خانواده ها است.

وی افزود: ورزش های گروهی بویژه رشته های پرطرفدار و تاثیرگذار در جامعه همچون فوتبال مهمترین زمینه تقویت مشارکت و خرد جمعی بوده و در کنار پرداختن به ورزش محبوب فوتبال میتوان از سنین کودکی و نوجوانی مشارکت های اجتماعی را در تقویت کرد.

چیت ساز افزود: محبوبیت فوتبال در بین نوجوان میتواند در آماده سازی، بسط و گسترش تحولات مثبت در زندگی نوجوانان و کودکان بوده و در کنار این تاثیرات مثبت، انگیزه های رقابت و تلاش بیشتر برای کسب مقام های ورزشی را نیز تقویت کند.

وی تصریح کرد: کشف و پرورش استعدادهای ورزش فوتبال در بازیهای فوتبال محلات با توجه به حضور بیشترین تعداد بازیکنان فوتبال با سطح کیفی مختلف ، فضای مناسب و اراده مثبتی برای ایجاد تحولات عمیق فوتبال شهرستان خوی را ایجاد کرده و قطعا ما در آینده شاهد حضور بازیکنا پن تاثیرگذار خویی در سطوح مختلف فوتبال کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به آغاز پنجمین دوره فوتبال محلات شهرداری خوی خاطر نشان کرد: قرعه کشی بیش از ۷۸ تیم فوتبال پسران و دختران خویی امروز جمعه ۴ مردادماه در زمین چمن مصنوعی فوتبال پارک سلامت برگزار شد.

مدیر فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری خوی گفت: بیش از ۷۸۰ بازیکن در دو نوبت صبح و عصر طی مردادماه سال جاری به انجام بازیهای فوتبال پرداخته و در مجموع با تیم مدیریتی بازیها و دست اندرکاران حاضر در این دوره از بازیها نزدیک به ۸۰۰ نفر بصورت مستمر درگیر این بازیها بوده و در کنار این تعداد از بازیکن، بیش از ۸۷۰ خانواده نیز در این شور و نشاط فوتبالی خوی سهیم خواهند بود.

چیت ساز خویی اذعان داشت: حضور ۷۸ تیم فوتبال دختر و پسر در بازیهای فوتبال محلات یک رکورد استثنایی برای فوتبال شهرستان خوی بوده و تیم های فوتبال دختران نیز برای اولین بار بصورت همزمان در زمین چمن مصنوعی فوتبال مجموعه فرهنگی ورزشی بانوان به رقابت می پردازند.

چیت ساز خویی اضافه کرد: ۳۷ تیم از تیمهای حاضر در مسابقات فوتبال محلات رده سنی زیر ۱۶ سال، ۱۹ تیم در رده سنی زیر ۱۴ سال و ۹ تیم از رده سنی زیر ۱۲ سال پسران هستند و این میانگین سنی نشان دهنده ظرفیتهای کم نظیر فوتبال خوی و نوید بخش روزهای طلایی فوتبال خوی و استان آذربایجان غربی است.

وی در پایان گفت: بازیهای پنجمین دوره مسابقات فوتبال محلات خوی از روز دوشنبه هفته آتی شروع شده و در مجموعه ۸ بازی در دو نوبت صبح و عصر ( ۴ بازی در هر نوبت) انجام می شود.

گفتنی است پنجمین دوره مسابقات فوتبال محلات خوی به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی و با همراهی اداره ورزش و جوانان، هلال احمر، سپاه و آموزش و پرورش برگزار می شود.

انتهای پیام/