رئیس شورای شهر خوی صبح امروز سه شنبه ۱ بهمن در گفتگو با خبرنگار آذرباخیش گفت: به همت شهرداری خوی و با همکاری اداره ورزش و جوانان و هیئت کشتی این شهرستان مسابقات بین المللی جام پهلوان پوریای ولی در مجموعه ورزشی ۲۰۰۰ نفری شهید چمران شهرستان خوی برگزار می شود.

غلامعلی شریف افزود: در این مسابقات دو تیم از جمهوری آذربایجان (تیم های باکو و نخجوان) یک تیم از اربیل عراق و یک تیم از کشور ترکیه حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به تیم های داخلی گفت: در این مسابقات تیم هایی از خوی- استان های اردبیل، زنجان، البرز و کردستان نیز شرکت خواهند کرد.

رئیس شورای شهر خوی با اعلام اینکه بیش از ۲۰۰ کشتی گیر در این مسابقات به رقابت خواهند پرداخت، اظهار داشت: این مسابقات در دو رشته کشتی آزاد و فرنگی و در رده های سنی، نوجوانان، جوانان و آزاد برگزار خواهد شد.

شریف در مورد برگزاری مستمر جام پوریای ولی گفت: شورای شهر خوی تصویب نموده که شهرداری خوی با همکاری اداره ورزش و جوانان و هیات کشتی خوی این مسابقات را همه ساله برگزار نماید.

وی با تاکید بر اینکه در نظر داریم مسابقات کشتی جام پوریای ولی را در تقویم فدراسیون جهانی کشتی( فیلا) به ثبت برسانیم، اضافه نمود: شورای شهر و شهرداری خوی مصمم هستند با برگزاری مستمر و سالانه این مسابقات ضمن بالابردن سطح کیفی این مسابقات و حضور تیم های مطرح خارجی و داخلی در آن، این مسابقات را در تقویم سالانه فدراسیون کشتی کشورمان و فدراسیون جهانی کشتی به ثبت برساند و همه ساله با نظارت فدراسیون کشورمان و فدراسیون جهانی کشتی این مسابقات در شهرستان خوی و در کنار مزار پوریای ولی برگزار شود.

غلامعلی شریف با دعوت از دوستداران کشتی برای تماشای این مسابقات گفت: جام پوریای ولی در روزهای سوم و چهارم بهمن ماه در مجموعه ورزشی دو هزار نفری شهید چمران خوی برگزار خواهد شد و در روز افتتاحیه آن از تندیس پوریای ولی در میدان پوریای ولی خوی رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/