معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت خوی در تشریح دستاوردهای طرح شهید سلیمانی در خوی با اشاره به روحیه جهادی و محرومیت زدایی شهید سلیمانی به خبرنگار آذرباخیش اظهار داشت: سردار شهید سلیمانی بزرگوار چهل سال خدمت خالصانه در جهت حفظ امنیت منطقه خاورمیانه بصورت جهادی کار کرد همچنین در هر نقطه از ایران نیز به هنگام وقوع حادثه و یا بلایای طبیعی در کنار مردم آسیب دیده و در جهت رفع مشکلات آنان از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

حسین سرشار افزود : طرح شهید سلیمانی وام گرفته از این شهید بزرگوار یک طرح مشترک مابین وزرات بهداشت و درمان و سازمان بسیج مستضعفین برای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-۱۹ به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت میباشد که همزمان با سراسر کشور از اول آذر ماه در شهرستان خوی به اجرا درآمد که مهمترین دستاورد آن کمک به کنترل و کاهش ابتلایان و مرگ میر ناشی از ویروس کرونا بوده است.

رئیس مرکز بهداشت خوی گفت: در اجرای این طرح بیش از ۲۷۰ تیم نظارتی ، حمایتی و مراقبتی متشکل از نیروهای بسیج مردمی، هلال احمر و کارکنان حوزه سلامت و نمایندگان اداره صمت مشارکت دارند.

وی با برشمردن دستاوردهای طرح شهید سلیمانی تشریح کرد: پس از گذشت یک ماه از اجرای این طرح در شهرستان خوی باید گفت در طول آذرماه تعداد ۱۲۰ محله در مرحله آغازین طرح مورد بررسی قرار گرفت که از این محلات تعداد ۴ هزار ۶۴۳ نفر بصورت حضوری یا تلفنی غربال شدند و همچنین تعداد ۴هزار ۳۸۸ نفر نیز از اطرافیان بیماران کرونایی که با آنها تماس مستقیم داشتند نیز تحت مراقبت فعال قرار گرفته اند.

دکتر سرشار تعداد نفرات مثبت مبتلا به ویروس کرونای شناسایی شده از بین غربال شدگان در این طرح را ۱هزار و۵۸۷ نفر و افراد در معرض خطر را ۱هزار ۶۵۷ نفر بیان و یادآور شد: آموزشهای لازم جهت نگهداری و درمان به خانواده های عزیزان مبتلا به ویروس کرونا داده شده و اوضاع بیماران و خانواده های آنها همواره از سوی کارکنان بهداشت بصورت صددرصدی پیگیری شده است.

وی در پایان با اشاره به تیم های نظارتی نیز گفت: تیم های نظارتی به تعداد ۴ هزار ۱۱۹ اماکن عمومی را بازررسی و به تعداد ۷۱ اماکن متخلف نیز بدلیل عدم اجرای پروتکلهای بهداشتی پلمپ نمودند.

انتهای پیام/