به گزارش آذرباخیش حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی امامی رئیس حوزه قضایی شهرستان خوی در این نشست رسانه را ابزار اعتماد سازی بین مردم و مسئولین خواند و اظهار داشت : انتشار اخبار صحیح موثق و بدور از هرگونه اغراق از مهمترین وظایف رسانه ها می باشد.

رئیس حوزه قضایی شهرستان خوی افزود :خبرنگار حرفه ای باید امانتدار حرف و عملکرد مسئولان بوده و آنچه را می بینند و می شنوند بدون کم و کاستی منتشر کنند.

امامی وجود رسانه در جامعه را لازم و ضروری دانست و اظهار داشت : انتشار اخبار موثق از سوی رسانه ها باعث می شود مدیران دستگاه‌ها خود را مکلف به پاسخگویی در برابر خبرنگاران و اصحاب رسانه ببینند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخان خود با ابراز گلایه از بی بندو باری در فضای مجازی گفت : متاسفانه چهارچوب و قوانین سفت و سختی در خصوص فضای مجازی در کشور وجود ندارد و هر روز شاهد اتفاقات عجیب و غریبی در این بستر می باشیم .

وی با هشدار به رسانه های بی هویت که بعضا با اهداف تخریب و تهمت و ایجاد تشنج در جامعه در حال رشد قارچ گونه هستند افزود : هرگونه انتشار مطالب خلاف واقع و کذب از سوی رسانه ها پیگیری خواهد شد و در صورتی که رسانه ی منتشر کننده مطلب فاقد مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح باشد، جنبه ی حقوقی کنار گذاشته خواهد شد و با آن فرد به عنوان یک فرد عادی برخورد خواهد شد که باعث تشویش اذهان عمومی شده است.

رئیس دادگستری شهرستان خوی وظیفه اصلی سیستم قضایی را صیانت از عدالت و احقاق حقوق شهروندان عنوان داشت و تصریح کرد : با هرگونه عوامل مخل جامعه بشدت برخورد خواهد شد و در این راستا دستگاه قضایی در برخورد با مخلان امنیت هیچ مسامحه ای نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام امامی در پایان از راه اندازی شعبه اختصاصی دادگاه رسانه خبر داد و تاکید کرد :یکی از برنامه های سیستم قضایی شهرستان فراهم نمودن زیر ساخت های لازم جهت راه اندازی شعبه اختصاصی ویژه اصحاب رسانه می باشد که هر گونه شکایت بر علیه خبرنگاران، مدیران مسؤول رسانه‌های مکتوب و الکترونیکی دارای مجوز در این شعبه رسیدگی شود.

انتهای پیام/