به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرباخیش : قادر ولی نژاد رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خوی با ارائه گزارش عملکرد این نهاد مردمی در سطح شهرستان آماری از حوزه های فعالیتی را بیان و گفت: کمیته امداد در حوزه های حمایتی،فرهنگی،اشتغال و خودکفایی طرحهای مختلفی را برای رفع نیازهای مددجویان انجام میدهد و هزینه های اجرای این طرحهابا جمع آوری کمکهای مردمی از طریق اجرای برنامه هایی چون جشن نیکوکاری،جشن رمضان،نوروز و یلدای مهربانی،قربانگاه امیرالمومنین و …. تامین میشود.

وی تعداد افراد تحت حمایت این نهاد در شهرستان خوی را ۱۲۱۴۱ نفر بیان و افزود: این نهاد بعنوان حمایت از افراد تحت پوشش خود ۲۳۷ مورد وام قرض الحسنه،کمک هزینه ازدواج برای ۱۶۱ نفر،بیمه خدمات درمانی شهری ۳۶۵۸ نفر و نیز هزینه اقدامات حمایتی دیگری برای دانش آموزان و دانشجویان،بیماران صعب العلاج،تهیه لوازم ضروری زندگی و اجاره مسکن به مددجویان پرداخت کرده است.

ولی نژاد از ۸ مورد خرید و احداث مسکن برای مددجویان در سال گذشته خبرداد و اظهار داشت: به منظور خرید و احداث مسکن شهری برای ۶ خانوار ۲۵۸۵ میلیون ریال و مسکن روستایی برای ۲ خانوار ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده که دیگر پروژهای خدمات عمرانی این نهاد در کل ۲۸۳ مورد بالغ بر ۱۶۷۳۸ میلیون ریال اعتبار می باشد.

این مقام مسوول به اهمیت اجرای برنامه های فرهنگی برای مددجویان تاکید و اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خوی در کل ۳۹۷۹ میلیون ریال در راستای اجرای برنامه های فرهنگی هزینه کرده است که از جمله این خدمات فرهنگی اجرای اردوهای زیارتی،تربیتی و آموزشی، ارائه خدمات فرهنگی در کانون ولایت در جهت آگاهسازی و آموزشهای خانواده برای ۱۳۵۵ نفر انجام شده است.

وی در ادامه به طرحهای اشتغالزایی و خودکفایی پرداخت و تشریح کرد: یک مددجو نباید همیشه مددجو باقی بماند فلذا این نهاد طرحهای اشتغالزایی در راستای توانمند سازی مددجویان را در دستور کار قرار داده است و با آموزشهای فنی و حرفه ای ابتدا آنها را توانمند و سپس با پرداخت تسهیلات بانکی مددجویان را در مسیر خودکفایی قرار میدهد و لازم به ذکر است که سال گذشته با پرداخت اعتباری معادل ۱۷۵۹۳۲ میلیون ریال برای ۶۶ نفر شغل ایجاد شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان تبلیغ و فرهنگسازی از طریق رسانه ها،توجه جدی به شفاف سازی خدمات این نهاد ،تبلیغ در جهت ساماندهی نذورات و احسانها و نیز ایجاد بانک اطلاعاتی نیازمندان و خیرین را خواستار شد.

انتهای پیام/