حسین حبیب‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش گفت: مادر بارداری که در روستای مرزی و صعب‌العبور تودان شهرستان خوی دچار درد و خونریزی شدید شده بود با تلاش اهالی روستا و کادر درمان روستای بلسور از مرگ نجات یافت.

وی افزود: بارش‌های سنگین برف موجب انسداد جاده ارتباطی این روستا شده بود که با تلاش‌های اهالی این روستا و کاردرمانی به نزدیک‌ترین مرکز جامع سلامت منتقل شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی بیان کرد: خوشبختانه اقدام به‌موقع کادر درمان و اهالی روستا به ثمر نشست و هم اکنون مادر باردار پس از انجام اقدامات اولیه لازم جهت ارائه مراقبت‌های تکمیلی و بیشتر به مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) خوی منتقل شد و در حال حاضر وضعیت عمومی این مادر باردار مناسب است.

وی اقدامات کاردرمانی و پرستاران در مواقع بحرانی را اوج ایثارگری عنوان کرد و گفت: پرستاران و کادر درمان با به خطر انداختن جان خود، ایثار و اخلاص خود را به معنای واقعی نشان دادند.

حبیب‌زاده تصریح کرد: کادر درمان کمک ارزشمندی برای بازگرداندن سلامت این مادر باردار انجام دادند و شایسته قدردانی هستند.

به گزارش آذرباخیش تودان، یکی از روستاهای مرزی و صعب‌العبور از توابع بخش صفاییه در شهرستان خوی است که هر ساله طی بارش‌های سنگین برف راه‌های مواصلاتی مسدود و تردد اهالی این روستا نیز به‌سختی صورت می‌گیرد.

گفتنی است که بخش صفاییه یکی از بخش‌های شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی در ایران است که شهر زر آباد نیز مرکز این بخش است که طبق سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت بخش صفائیه شهرستان خوی در سال ۱۳۸۵ برابر با ۲۰۳۹۵ نفر بوده است.

انتهای خبر/