مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی در گفتگویی با خبرنگار سرویس سلامت پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش ، گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۷ هزار ۶۵۶ متر مکعب فاضلاب خام از طریق شبکه های جمع آوری فاضلاب به تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی وارد و به طور کامل تصفیه شده و پساب خروجی با رعایت کلیه استانداردهای زیست محیطی از تصفیه خانه خارج شده است.

 

وی با اشاره به اینکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب در شهرهای کشورمان امروزه جز اولویت های مدیریت شهری بوده که این امر خطیر بر عهده شرکت های آب و فاضلاب شهری است، اظهار کرد: شهر خوی نیز از لحاظ قدمت ایجاد تاسیسات شبکه و تصفیه خانه فاضلاب جزو اولین در شمالغرب کشور است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با صرف هزینه های هنگفت کمک شایانی به حفظ سلامت، حفاظت از منابع آبی و محیط زیست شهرها نموده است.

 

ولیزاده  همچنین گفت طرحهای فاضلاب بخصوص تصفیه خانه های فاضلاب به حفظ محیط زیست و سالم ماندن سفره های آب زیرزمینی کمک می کند.

 

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب خوی افزود:  در حال حاضر دو مدول از سه مدول تصفیه خانه فاضلاب در حال بهره برداری می باشد و مدول سوم با پیشرفت ۶/۸۶ درصد در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که با افتتاح مدول سوم ظرفیت تصفیه شهر خوی به ۴۵ هزار متر مکعب در شبانه روز میرسد و تا سالیان متمادی نیازی به ساخت تصفیه خانه فاضلاب یا مدول جدید نخواهیم داشت .

 

 

گفنی است بیش از ۳۲۸ کیلومتر شبکه فاضلاب اصلی و فرعی شهر خوی اجرا شده و به تعداد ۴۱ هزار مشترک فاضلاب خدمات ارائه می‌گردد.

 

 

انتهای پیام/