سجاد علی‌اکبرلو رئیس اداره ورزش و جوانان خوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری آذرباخیش گفت: احیای بازی‌های بومی و محلی را راهکاری برای سرزندگی جامعه به‌ویژه نسل جوان می‌دانم که سرشار از آداب، رسوم و خرده‌فرهنگ‌هایی است که در زمان کنونی برای صیانت از میراث‌فرهنگی نیاز به احیا دارد.

وی افزود: این جشنواره در چندین بخش با موضوعات مختلف برگزار شد که می‌توان به چوب، هفت‌سنگ، طناب‌کشی و زورآزمایی با چوب از جمله بازی‌ها و ورزش‌های بومی محلی بود که به آن اشاره کرد.

علی اکبرلو خاطرنشان کرد: در این جشنواره، غرفه‌غذاهای سنتی خوی ازجمله دلمه و کوفته و نیز فرآورده‌های آرد از قبیل نان سنتی، اَردَک و کیک، از بخش‌های جالب این جشنواره بود که برای مشاهده عموم مردم به نمایش گذاشته شده و حتی فروش این اقلام نیز صورت گرفت.

وی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: ارائه الگوی مناسب برای غنی‌سازی اوقات فراغت، به نمایش گذاردن ارزش‌های فرهنگی و سنن پسندیده تاریخی به دلیل ایجاد نشاط و شادابی در بین جوانان از اهداف مهم این جشنواره است.

 رئیس اداره ورزش و جوانان خوی تصریح کرد: ورزش‌های سنتی، بومی و محلی کشور ما علاوه بر آثار و مزیت‌های ورزشی از نظر علایق فرهنگی، هنری و گرایش‌های مردم مناطق مختلف کشور، بهترین عامل تفریحات و سرگرمی‌های مفرح و سالم و سازنده هستند.

انتهای خبر/